آفتاب
در دیدار سفیر پاکستان در تهران؛

تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت پیگیری ربایش مرزبانان ایرانی از سوی دولت پاکستان

تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت پیگیری ربایش مرزبانان ایرانی از سوی دولت پاکستان

تهران- ایرنا- معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امورخارجه عصر امروز(دوشنبه) طی دعوت به حضور سفیر پاکستان در وزارت امور خارجه ، بر ضرورت پیگیری مجدانه موضوع ربایش پنج تن از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی جکیگور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از اداره دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، ابراهیم رحیم پور در این دیدار با یادآوری وضعیت غیرقابل قبول اقدامات امنیتی و حفاظتی طرف پاکستانی در نقاط مشترک مرزی دو کشور برای مبارزه با تردد اشرار و اقدامات تروریستی گروهکها ، لزوم تضمین سلامت و بازگرداندن نیروهای ربوده شده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تحویل عوامل و مجرمین این اقدامات تروریستی که اینک در خاک پاکستان مستقر هستند را خواستار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا با هر ابزار و عملیات لازم نسبت به برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور و مبارزه با اشرار و گروهکهای تروریستی با طرف پاکستانی همکاری کند.

سفیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف در خصوص بروز این حادثه و با اشاره به حضور هیات ایرانی در شهر کویته پاکستان برای برگزاری نوزدهمین کمیسیون مشترک مرزی قول داد تا ضمن انتقال مراتب به دولت متبوع خود ، نهایت سعی و تلاش برای حل و فصل این موضوع و جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی را از سوی دولت پاکستان پیگیری کند.

سیام(1)9254**1449
کد N129562

وبگردی