آفتاب

ژاپن خواستار تعمیق روابط با امریکا شد

ژاپن خواستار تعمیق روابط با امریکا شد

تهران- ایرنا- خبرگزاری کیودو ژاپن روز دونشبه به نقل از وزیر خارجه آن کشور، خواستار تعمیق روابط همه جانبه توکیو با واشنگتن شد.

ˈفومیو کیشیداˈ در دیدار با گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا در توکیو، ائتلاف ژاپن-آمریکا را سنگ بنای یک دیپلماسی قوی ژاپن توصیف کرد و خواستار تعمیق روابط دوجانبه در همه حوزه ها به ویژه روابط بین المجالس میان دو کشور شد.

وی در دیدار با این هیات آمریکایی که ریاست آنرا ˈاد رویسˈ رییس کمیسیون امور خارجه سنا به عهده دارد ،گفت که توکیو مقدمات سفر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را در آوریل امسال تدارک دیده است چرا که امیدوار است سفرهای متقابل مقام های دوکشور می تواند به این تعمیق و گسترش روابط کمک شایان توجه کند.

یادآوری می شود این خبرگزاری همچنین دیروز/یکشنبه در گزارشی از تصمیم دولت توکیو برای تقویت مناسبات نظامی با آمریکا خبر داده بود.

این گزارش به نقل از یک مقام وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که توکیو در نظر دارد روابط میان نیروهای زمینی این کشور و ارتش آمریکا را با استفاده از امکانات و ایستگاه های تلفن های هوشمند بهبود بخشد.

به گفته این مقام، دولت ژاپن تلاش می کند از ماه آوریل (اواخر فروردین 1393) با راه اندازی یک نرم افزار نمونه این امکان را برای نیروهای زمینی فراهم سازد تا آنها براحتی بتوانند تا سال 2018 با نظامیان آمریکایی ارتباط حرفه ای برقرار کنند.

این گزارش حاکی است که پیشتر نیز میان نیروهای خط مقدم نظامی دو کشور از طریق تلفن همراه و یا امواج رادیویی، ارتباطی برقرار بود، اما از آنجایی این نوع ارتباطات با تاخیر و هزینه فراوان انجام و نیز استفاده از زبان انگلیسی برای نظامیان ژاپنی دشوار بود، توکیو تصمیم گرفت نحوه ارتباط میان نظامیان دو کشور را به گونه ای دیگر ارتقاء بخشد.

شرکت محصولات الکترونیکی ˈان ایی سیˈ ژاپن و بخش خصوصی آمریکا در سال 2012 تصمیم گرفتند یک وسیله ارتباطی اختصاصی برای اجرای این برنامه طراحی نمایند.

مترجمام**1378**5981
کد N129524

وبگردی