آفتاب
به ریاست جهانگیری برگزار شد

جلسه برنامه‌ریزی دولت برای اجرای طرح احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام

جلسه برنامه‌ریزی دولت برای اجرای طرح احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام

جلسه برنامه‌ریزی دولت برای اجرای طرح احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه که به منظور عملیاتی نمودن تصمیم اخیر رییس محترم جمهور در سفر به خوزستان در راستای اجرای مصوبه سفر مقام معظم رهبری برگزار شد، دکتر اسحاق جهانگیری بر لزوم تدوین طرحی جامع با در نظر گرفتن همه مسائل تأکید کرد و گفت: لازم است همه جوانب و ابعاد مختلف این طرح از تخصیص منابع مالی گرفته تا شبکه‌های اصلی و زهکشی و دفع پساب، مورد بررسی قرار گیرد تا در حین اجرای طرح مشکل و مانعی برای مردم ایجاد نشود.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اهمیت احیاء اراضی کشاورزی استان‌های خوزستان و ایلام افزود: اجرای این طرح آثار مثبتی برای این دو استان و کشور به همراه خواهد داشت و منجر به افزایش تولیدات کشاورزی، افزایش درآمد حاصل از تولید، ایجاد اشتغال و امنیت اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

جهانگیری همچنین بر ضرورت بررسی و تعیین دقیق اعتبار مورد نیاز این طرح تأکید کرد و از بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو خواست تا توافق نامه مالی و زمان‌بندی آن را جهت تصمیم‌گیری در اسرع وقت تهیه و ارائه دهند.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و استاندار خوزستان نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت اراضی کشاورزی استان خوزستان و ایلام و میزان آمادگی این اراضی برای احداث، تکمیل و بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی ارائه شد.

در این نشست همچنین همه مسائل مربوط به طرح، از مقدمات تا نحوه اجرا و سایر جزئیات مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو با همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مربوطه بسته پیشنهادی و طرح جامع خود را برای اجرای طرح تدوین و ارائه دهند.

انتهای پیام

کد N129481

وبگردی