آفتاب

لاریجانی بر تداوم حمایت و پشتیبانی ایران از سوریه تاکید کرد

لاریجانی بر تداوم حمایت و پشتیبانی ایران از سوریه تاکید کرد

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس سوریه بر تداوم حمایت و پشتیبانی دولت و ملت ایران از سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «محمد جهاد اللحام» رییس مجلس سوریه که در راس هیاتی بلندپایه برای شرکت در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به تهران سفر کرده است، روز دوشنبه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار از ایستادگی دولت و ملت سوریه در برابر بحران آفرینی قدرت های بزرگ و همپیمانانشان قدردانی کرد و گفت: چشم انداز تحولات سوریه رو به پیشرفت و بهبودی است و این مرهون پایداری و تدابیر حکیمانه دولت و ملت سوریه در دفاع از آرمان ها و محور مقاومت است.

رییس مجلس همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با نتایج حاصل از این کنفرانس وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی هرچه بیشتر تقویت شود.

محمدجهاد اللحام رییس مجلس سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و حضور در اجلاس جاری تهران از تلاش ها و اقدامات کشورمان برای تقویت و تحکیم همبستگی میان کشورهای اسلامی و حل مشکلات جهان اسلام تقدیر کرد.

وی در ادامه از حمایت ها و پشتیبانی های دولت و ملت ایران از مردم سوریه در بحران جاری قدردانی کرد.

طرفین در این ادامه در خصوص تحولات منطقه و اوضاع سوریه با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سیام**2025**1415
کد N129411

وبگردی