آفتاب

حضور نظامیان سابق رژیم صهیونیستی در تظاهرات اوکراین

حضور نظامیان سابق رژیم صهیونیستی در تظاهرات اوکراین

تهران- ایرنا- پنج تن از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی که سه ماه پیش سرزمین های اشغالی را ترک کردند، در تظاهرات مخالفان دولت اوکراین، در کی یف پایتخت این کشور، شرکت کردند.

به گزارش روزنامه فرا منطقه ˈالحیاتˈ ، رسانه های صهیونیستی تصاویری از این نظامیان صهیونیستی منتشر کردند که یکی از آنها مخالفان را در میدان اصلی کی یف و خیابان های اطراف آن رهبری می کرد.

این در حالی است رژیم صهیونیستی پیشتر نسبت به درگیری های جاری در اوکراین اعلام بی طرفی کرده بود.

تارنمای ˈهفاعادˈ سازمان اصلی اقلیت های یهودی در اواکراین همچنین اعلام کرد : این پنج سرباز رژیم صهیونیستی که اوکراینی تبار هستند، سه ماه پیش تصمیم گرفتند سرزمین های اشغالی را ترک کنند و برای شرکت در تظاهرات مخالفان دولت اوکراین علیه ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری این کشور، وارد اوکراین شوند.

یک سرباز صهیونیستی که شورشیان اوکراینی را هدایت می کرد و خواست که نامش فاش نشود در گفت وگو با تارنمای ˈهفاعادˈ تاکید کرد که چهار سرباز صهیونیستی دیگر نیز شورشیان اوکراینی را هدایت و رهبری می کنند.

وی همچنین افزود: تجارب و مهارت های نظامی وی در رژیم صهیونیستی کمک بسیاری به اداره و رهبری شورشیان کرده است.

این سرباز صهیونیست با این ادعا که رهبری 30 شورشی مخالف دولت اوکراین را به عهده دارد، گفت: درگیری های خشونت آمیزی میان مخالفان و پلیس روی داد که ما با استفاده از تجارب نظامی خود در اسراییل، برای مقابله با پلیس به سوی آنها مواد آتش زا پرتاب کردیم.

اعتراض ها در اوکراین پس از آن آغاز شده است که دولت این کشور 29 نوامبر 2013 در پایان سومین ˈنشست سران مشارکت شرقˈ اروپا در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد.

مترجمام*9329**1010
کد N129252

وبگردی