آفتاب

لاریجانی: همبستگی و وحدت بین مسلمانان جدی گرفته شود

لاریجانی: همبستگی و وحدت بین مسلمانان جدی گرفته شود

ایسنا نوشت:

رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در شانزدهمین جلسه کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی ضمن خوش آمدیی به میهمان اتحادیه ابزار امیدواری کرد که این مجمع باعث همگرایی بیشتر و وحدت بیشتر آنان شود.

علی لاریجانی اظهار کرد: برای ما افتخاری است که میزبان نمایندگان مسلمان از کشورهای مختلف هستیم. این مجمع در شرایطی تشکیل شده که مسائل گوناگونی در کشورهای اسلامی مطرح است که لازم است نمایندگان امت اسلامی در این مورد به بحث بنشینند.

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان خاطر نشان کرد: امیدوارم در این مجمع چالش‌های مختلف بررسی شود که یکی از مهمترین آنها مشکلی است که همیشه امت اسلامی را داغدار کرده است که آن موضوع‌ فلسطین است. علاوه بر این،‌ این مجمع فرصتی است که مسائل بین کشورها مطرح و بررسی شود.

او اضافه کرد: امیدوارم شعار اصلی این کنفرانس یعنی همبستگی و وحدت بین مسلمانان به جد گرفته شود و در مورد توسعه کشورهای اسلامی به راهکارهایی برسیم که بتوانیم از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشورهای اسلامی به نفع بهتری استفاده کنیم.

لاریجانی سپس خطاب به نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی گفت: از این جهت حضور شما در تهران مقدم است و امیدوارم روزهای که در تهران هستید روزهای خوشی داشته باشید.

او در پایان صحبت‌هایش برای میهمانان آرزوی توفیق کرد برای اینکه دعوت جمهوری اسلامی ایران پذیرفتند تشکر کرد.

بعد از پایان صحبت‌های لاریجانی دستور شانزدهمین کمیته عمومی اتحادیه مجالس اسلامی برای انتخاب اعضای هیات رییسه در دور بعدی این مجمع ادامه پیدا خواهد کرد.

2929

 

 

کد N129232

وبگردی