آفتاب

سخنان وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ۵ مرزبان ربوده‌شده ایرانی:پاکستان امنیت ایجادنکند مداخله می​کنیم

سخنان وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ۵ مرزبان ربوده‌شده ایرانی:پاکستان امنیت ایجادنکند مداخله می​کنیم

فارس نوشت:

وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت ۵ سرباز ربوده‌شده ایرانی گفت: اگر افغانستان و پاکستان در مرزهای خود امنیت ایجاد نکنند ما حق خود می‌دانیم که در این مورد مداخله کنیم.به احتمال زیاد امروز بار دیگر ملاقاتی میان طرفین ایرانی و پاکستانی انجام خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دومین همایش منطقه‌ای شبکه‌سازی سازمان‌های غیر دولتی در حوزه مواد مخدر در مورد آخرین وضعیت 5 سرباز ربوده شده ایرانی گفت: قبلاً در این مورد توضیح داده‌ایم و حرف جدیدی نداریم اما جلسات متعددی با حضور مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی تشکیل داده‌ایم و اقدامات لازم در منطقه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فعالیت دیپلماتیک خوبی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور انجام شده و حدود 3 مورد ملاقات مرزی با پاکستانی‌ها داشته‌ایم و امروز احتمالاً نیروها برای ملاقات و مذاکره مجدد به پاکستان می‌روند.

وزیر کشور گفت: متاسف می‌شویم زمانی که چنین اتفاقاتی برای کسانی که مانند فرزندانمان هستند، رخ می‌دهد و ما به اندازه پدر و مادر آنها ناراحت هستیم چرا که آنها تلاش جان‌نثاری را در نقاط صفر مرزی انجام می‌دهند که باعث امنیت کشور و اقتدار نظام شده‌اند.

وی افزود: در یکسال اخیر، اقتدار نظام در منطقه مرزی به طور کامل برقرار شده چرا که امکان ورود قاچاقچیان وجود نداشته است اما چون کشورهای افغانستان و پاکستان نمی‌توانند امنیت لازم را در مرز خود ایجاد کرده و تسلط بر حوزه جغرافیایی بویژه در مرزهای ایران ندارند، قاچاقچیان به دنبال سوء استفاده از این خلاء امنیتی افغانستان و پاکستان استفاده کرده و این مناطق محل تجمع آنها شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه منطقه ما کاملاً امن است افزود: اما در مناطق کور با عملیات غافلگیرانه اتفاقات این چنینی رخ می‌دهد به همین دلیل از کشورهای پاکستان و افغانستان خواسته‌ایم با این موارد برخورد کنند و در غیر اینصورت اجازه دهند ایران تا عمق مرز این کشورها نفوذ کند چرا که ایران می‌تواند امنیت مرزی مشترک را تأمین کند.

وی اضافه کرد: اگر افغانستان و پاکستان در مرزهای خود امنیت ایجاد نکنند ما حق خود می‌دانیم که در این مورد مداخله کنیم.

2929

 

 

کد N129231

وبگردی