آفتاب

نجات بیش از یکهزار مهاجر غیرقانونی در آبهای ایتالیا

نجات بیش از یکهزار مهاجر غیرقانونی در آبهای ایتالیا

رم - ایرنا - نیروی دریایی ایتالیا در بیانیه ای از نجات بیش از یکهزار مهاجر غیر قانونی در آب های جنوب ایتالیا در دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش ایرنا،در این بیانیه آمده است: نیروی دریایی ایتالیا با استفاده از بالگردهای خود موفق به شناسایی شناورهای حامل مهاجران غیر قانونی در جنوب این کشور شد و سپس با کشتی به امدادرسانی پرداخت و انها را از سرگردانی در دریا نجات داد.

بر اساس این گزارش، ابتدا کشتی های ˈسان جوستوˈ و ˈاسپروˈ موفق به امداد رسانی نخستین شناور با 244 مهاجر که در میان انها 41 زن و 11 کودک حضور داشتند شتافت و سپس کشتی ˈالیزئوˈ دومین شناور را با 263 مهاجر که در میان انها 30 زن و 35 کودک و یک نوزاد به چشم می خوردند را نجات داد.

نیروی دریایی ایتالیا در این بیانه بدون اشاره به ملیت مهاجران یادشده اعلام کرد که مجموعا در 72 ساعت اخیر، یکهزار و 79 مهاجر غیر قانونی از سرگردانی در دریا نجات داده است.

بسیاری از پناهجویان و مهاجران غیرقانونی در طی سفرهای پر مخاطره و روزها سرگردانی در دریا به سوی ایتالیا و اروپا، حتی جان خود را از دست می دهند .

بر این اساس، به دنبال فاجعه غرق شدن کشتی مهاجران غیر قانونی در سال گذشته میلادی در آب های جنوب ایتالیا و مرگ صدها پناهجو در دریا، ایتالیا از مهرماه گذشته ˈعملیات مدیترانه ˈ را برای مقابله با این پدیده آغاز کرد.

دولت سابق ایتالیا با اختصاص 210 میلیون یورو سرمایه گذاری ابتدایی و بکار گیری پهپادها، دو فروند بالگرد با تجهیزات دیده بانی ماورای بنفش، هواپیمای ˈپی 180ˈ با تکنولوژی دید شبانه و پنج کشتی نظامی با تجهیزات امدادی و بیمارستانی و مجهز به فضایی بزرگ برای بستری احتمالی مهاجران و حمل شناورهای امدادرسانی به مقابله با این پدیده پرداخته است.

هدف از این ماموریت نظامی بشردوستانه، امدادرسانی مهاجران در مجاورت بندرهای خروج و جلوگیری از قربانیان بیشتر در دریا و مقابله با این پدیده است.

به عقیده مقامات ایتالیایی این عملیات می تواند تاثیر بازدارنده برای انهایی که به قاچاق انسان می پردازند داشته باشد و با گشت زنی دریایی می توان این شناورهای مرگ را در دریا ردیابی و شناسایی کرد.

ایتالیا پیشتر اعلام کرد که از اول ماه اوت سال 2012 تا 10 ماه اوت 2013 میلادی بیش از 24 هزار مهاجر غیر قانونی وارد سواحل این کشور شده اند.

اروپام ** 2171 **1010
کد N129169

وبگردی