آفتاب

دیوان اشعار امام خمینی (ره) در ترکیه تجدید چاپ شد

دیوان اشعار امام خمینی (ره) در ترکیه تجدید چاپ شد

آنکارا - ایرنا - دیوان اشعار امام خمینی (ره) در سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی و در سال فرهنگی ایران در ترکیه به زبان ترکی استانبولی تجدید چاپ شد.

به گزارش ایرنا، تجدید چاپ دیوان اشعار امام (ره) را وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول و از طریق انتشارات دماوند این شهر انجام شد.

براساس این گزارش ، بنیانگذار جمهوری اسلامی از آغاز جوانی تا پایان عمرشان گاهی اوقات شعر می‏سرودند و نمونه‏هایی از آن در کتاب ها منتشر شده و بخش هایی از آن نیز پس از رحلت‏ ایشان به صورت های گوناگون جمع آوری و به چاپ رسیده است.

دیوان اشعار امام خمینی( ره) شامل 150 غزل، 118 رباعی، 35 شعر غزل گونه، قطعه و چند شعر پراکنده، 3 قصیده، 2 مسمط و یک ترجیع بند است.

در بخشی از مقدمه ˈدیوان امام (ره) ˈ آمده است: ˈچنان که می دانیم، در دوران حیات پر برکت امام خمینی(ره) از آثار منظوم ایشان، جز قطعاتی پراکنده منتشر نگردید. پس از ارتحال آن بزرگوار، انتشار نخستین غزل ایشان ذوقی در شاعران و سرایندگان و ارادتمندان آن مراد و پیر برانگیخت تا به اقتفا و استقبال و تضمین سروده های ایشان بپردازند. اگر محققی در گرد آوری و احصای آثاری که به پیروی از اولین غزل منتشر شده ایشان سروده شده اهتمام ورزد، آنگاه پدیدار می گردد که تنها همین یک غزل چه تاثیری در ذهن ها و اندیشه ها داشته است.

خاورم/2011**230 **1010
کد N129163

وبگردی