آفتاب
معاون سازمان بازرسی کل کشور:

ناهنجاری‌های فعلی ناشی از ساختار‌های نامناسب اداری است

ناهنجاری‌های فعلی ناشی از ساختار‌های نامناسب اداری است

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر ساختارهای مناسب و متناسب با زمان حاضر بود شاهد ناهنجاری‌های فعلی نبودیم و یکی از برنامه‌های سازمان انجام بازرسی کلان، اثرگزار و کلیدی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهرخیان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با بیان این مطلب، گفت: بحث نظارت و رهنمود دادن و اصلاح ساختارها باعث جلوگیری از سوءجریانات و تخلفات احتمالی می‌شود.

وی سازمان بازرسی کل کشور را یک دستگاه حاکمیتی با وظایف گسترده ذکر کرد و افزود: با توجه به اصل 174 قانون اساسی سازمان بازرسی یکی از عام‌ترین دستگاه‌های نظارتی است که کل مجموعه اداری را بر خلاف دستگاه‌های نظارتی دیگر مورد بازرسی ونظارت قرار می‌دهد.

شاهرخیان با توجه به برخوردهای صورت گرفته در ادوار گذشته و عدم نتیجه‌گیری مؤثر آن، خاطرنشان کرد: بسیاری از انحرافات قطعاً زاییده سیستم معیوب است و لزوم اصلاح ساختار به شدت ملموس است.

در ادامه آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به مشکلات ساختاری در نظام اداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما عمدتاً با معلول مبارزه می‌کنیم و علت‌ها را رها کرده و علت غالب اتفاقات و انحرافات موجود در نظام اداری، ساختار نامناسب است.

امام جمعه شیراز با اشاره به فساد بزرگ مالی اخیر اظهار کرد: چگونه کارمندی دارای رتبه پایین اداری در عرض چندین سال صاحب شرکت‌های متعدد می‌شود؟ مگر نه این است که این موضوع از ضعف ساختاری و سیستمی ناشی می‌شود و در آینده اگر روند به همین منوال باشد باز شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که کارها از فرد محوری به سمت سیستم محوری سوق داده شود تا امکان خطا و انحراف به حداقل برسد.

ایمانی یکی از ضعف‌های موجود را ناشی از خلاء‌های قانونی ذکر و ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس نسبت به این مسئله اهتمام ورزند و در راستای رفع موانع و ترمیم سیستم‌های موجود نسبت به تقنین قوانین لازم اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N128816

وبگردی