آفتاب

ورود ایران به خاک پاکستان برای مقابله با اشرار

 ورود ایران به خاک پاکستان برای مقابله با اشرار

تاکنون سه ملاقات مرزی با مرزبانان پاکستان انجام شده و امروز نیروهای مرزبانی ملاقات دیگری را انجام می دهند، نکته مهم این است که اگر آسیبی به گروگانها وارد شود به خاطر اینکه آنها هم مثل فرزندان خودمان هستند متأسف می شویم.




وزیر کشور با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای آزادی پنج سرباز ربوده شده گفت: درصورتی که پاکستان اقدامی را برای مقابله با گروهک های تروریسیتی انجام ندهد نیروهای ما وارد خاک پاکستان می شوند. ما منتظر نظر این کشور نمی مانیم.   
به گزارش آفتاب به نقل از خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درمورد آخرین وضعیت پنج سرباز ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل اظهار داشت: جلسات متعددی با مسئولان امنیتی اطلاعاتی و وزارت امور خارجه برگزار شده و اقدامات لازم درحوزه دیپلماتیک با وزارت امور خارجه انجام شده است.   
وی ادامه داد: تاکنون سه ملاقات مرزی با مرزبانان پاکستان انجام شده و امروز نیروهای مرزبانی ملاقات دیگری را انجام می دهند، نکته مهم این است که اگر آسیبی به گروگانها وارد شود به خاطر اینکه آنها هم مثل فرزندان خودمان هستند متأسف می شویم.   
 به گفته وزیر کشور، مرزبانان در نقطه صفر مرزی جانفشانی های زیادی انجام داده اند و اقتدار جمهوری اسلامی باعث شده در یکسال اخیر هیچ عملیات تروریستی در داخل مرز انجام نشود و تمام درگیری ها به نقطه صفر مرزی منتقل شده است.   
وزیر کشور با اعلام اینکه پاکستان و افغانستان در همسایگی ایران به محلی برای تجمع تروریستها و اشرار تبدیل شده است تأکید کرد: خوشبختانه کشور ایران امن است اما کشورهای همسایه به محلی برای تجمع اشرار تبدیل شده اند، به همین دلیل آنها هر از چند گاهی دست به اقدامات کور می زنند.   
*پاکستان اقدام نکند در خاکش عملیات انجام می دهیم   
وزیر کشور با اشاره به اینکه از پاکستان خواسته ایم امنیت مرزهایش را تأمین کند گفت: در صورتی که پاکستان نتواند امنیتش را تأمین کند برای تأمین امنیت خودمان وارد خاک این کشور شده و منتظر نظر آن ها نمی مانیم ایران حق مداخله را برای تأمین امنیت خود قائل است.   
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آغاز فعالیت دوباره شرکتهای هرمی با رد این موضوع تأکید کرد: گزارشی در این رابطه به من نرسیده است و قوه قضاییه و وزارت اطلاعات مسئول برخورد با این شبکه ها هستند اگر گزارشی برسد آنها برخورد می کنند.   
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درمورد بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نگرانی و مشکلی از نظر بودجه نداریم و باید با استفاده از ظرفیت بودجه بهره وری را افزایش دهیم. خوشبختانه بودجه سال 93 افزایش یافته است و این بودجه پرداخت سهم دولت برای استفاده از تواناییهای سازمان های مردم نهاد است، معتقدیم امر مبارزه انجام شدنی است اگرچه رسانه ها باید در این حوزه آگاه سازی را در دستور کار قرار دهند.
کد N128795

وبگردی