آفتاب

تصویب بودجه سال 2014 اتحادیه مجالس اسلامی با حضور علی لاریجانی

تصویب بودجه سال 2014 اتحادیه مجالس اسلامی با حضور علی لاریجانی

کمیته عمومی اتحادیه مجالس اسلامی به ریاست علی لاریجانی، بودجه سال 2014 مجمع مجالس اسلامی را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه نمایندگانی از کشورهای نیجریه و تونس برای حضور در جلسه فردای این نشست انتخاب شدند.

همچنین علی هاشم رییس کمیته مالی از کشور بحرین گزارشی درباره حسابرسی بودجه 2013 اتحادیه مجالس آسیایی ارائه داد.

در گزارش مالی هاشم عنوان شد: نظارت مالی حسابها بسیار شفاف بوده و هزینه‌های انجام شده با درآمدهای اتحادیه مطابقت داشته است.

در ادامه اعلام شد که بودجه سال گذشته میلادی مجالس اسلامی یک میلیون و 726 هزار دلار آمریکا بوده که شامل جمع 87 درصد از حق عضویت کشورها بوده است.

هاشم همچنین اظهار کرد که در سال 2013 ، 21 درصد از کشورها حق عضویت خود را نپرداختند که این رقم شامل 470هزار دلار آمریکایی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در ادامه این جلسه نماینده کویت با تاکید بر اینکه 5 مجلس از مجالس عضو کشورهای اسلامی مبلغ 855 هزار دلار به این مجمع بدهکار هستند، خواستار این شد که ساز و کاری برقرار شود تا اینطور نباشد که برخی کشورها حق عضویت خود را پرداخت نکنند.

او محرومیت از حق رای و حضور نداشتن در کمیته‌ها را پیشنهاد داد.

در ادامه علی لاریجانی بر این اشکال صحه گذاشت و خواستار بررسی آن شد.

به گزارش ایسنا‌،در بخش دیگری از این نشست سیدعلی هاشم نماینده بحرین گزارش بودجه 2014 را قرائت کرد این بودجه با رقم یک میلیون و 760 هزار دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به سال قبل مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

در پایان جلسه علی لاریجانی اعلام کرد: نشست کمیته نگارش به ریاست دکتر جلالی عصر امروز برگزار خواهد شود و حضور مخبران کمیته‌های چهارگانه در آن الزامی است.

انتهای پیام

کد N128532

وبگردی