آفتاب
عثمانی در تذکری مطرح کرد؛

تعدادی از نمایندگان به کمیسیون اصل 90 در مورد برخی تغییرات در جداول شکایت کردند

تعدادی از نمایندگان به کمیسیون اصل 90 در مورد برخی تغییرات در جداول شکایت کردند

یک عضو کمیسیون تلفیق در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت که برخی جداول لایحه بودجه که تحت عنوان مصوبه کمیسیون به دست نمایندگان رسیده مصوب این کمیسیون نیست و همکاران نیز در این رابطه به حق به کمیسیون اصل 90 شکایت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد قثیم عثمانی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه با استناده به ماده 24 آئین‌نامه گفت: یکشنبه هفته گذشته بعد از تصویب لایحه بودجه در مجلس یک سری جداول مرتبط با لایحه در جا نامه‌ای نمایندگان گذاشته شده بود که این موارد به تصویب کمیسیون نرسیده است. ما این موارد را مصوب کمیسیون نمی‌دانیم و آن را قبول نداریم.

وی افزود: همکاران ما به حق در این رابطه به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده‌اند اگر چیزی غیر از آن چه در مجلس به رای گذاشته است چاپ و توزیع شود مورد قبول و مصوب نیست.

این عضو کمیسیون تلفیق گفت: طبق این جداول توزیع شده 189 میلیارد از اعتبارات ارگانی کم و به ارگان دیگر اضافه کردند که این موضوعات به تایید کمیسیون تلفیق نرسیده است. اگر قرار باشد ارقامی در مجلس به تصویب رسیده و بعد موضوع دیگری برای اجرا به دولت ابلاغ شود این کار برای شان مجلس خوب نیست.

عثمانی افزود: چیزی که در صحن علنی به تصویب نرسیده نباید به عنوان جداول بودجه بین نمایندگان توزیع شود هم بدون داشتن نگاه ملی.

ابوترابی‌فرد رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت که موضوع با رئیس کمیسیون تلفیق مطرح شده و قرار است این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

کد N128531

وبگردی