آفتاب

20 هزار دلار/ جایزه رساندن هرخودرو بمب گذاری شده به پایتخت لبنان

20 هزار دلار/ جایزه رساندن هرخودرو بمب گذاری شده به پایتخت لبنان

بیروت- ایرنا- روزنامه لبنانی «الدیار» نوشت:عناصر تروریستی تکفیری بازداشت شده اعتراف کرده اند که هر عنصر تروریستی بتواند یک خودرو بمب گذاری شده را به بیروت پایختت لبنان برساند،20 هزار دلار جایزه دریافت می کند.

به گزارش ایرنا، الدیار در شماره روز دوشنبه خود به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرد که موفقیت های اخیر ارتش لبنان در متلاشی کردن برخی گروه های تروریستی و خنثی کردن برنامه های تروریستی آنها بدون کمک هیچ یک از دستگاه های امنیتی بیگانه بوی‍ژه کشورهای عربی و با امکاناتی بسیار کم صورت گرفته است.

این روزنامه با بیان اینکه دستگاه امنیتی ارتش لبنان طی ماه های اخیر تلاش های بسیاری در مقابله با تروریست های تکفیری کرده است، نوشت: پیام هایی که بین مدیریت اطلاعات ارتش و «جان قهوجی» فرمانده کل ارتش لبنان صورت پذیرفته نشان از این دارد که هیچ کمکی از خارج از لبنان ارائه نشده است.

الدیار به نقل از منبع آگاه خود افزود: مدیریت اطلاعات ارتش لبنان از تمام موفقیت های خود در ماه های اخیر پرده برنداشته و گوشه ای از این موفقیت ها بازداشت شش عنصر انتحاری است که دو تن از آنها «أحمد مسعود امون» از شهر عرسال و یک زن به نام «جمانا حمید» است که موفق شده یک خودرو بمبگذاری شده را به بیروت رسانده و به «نعیم عباس» از سرکردگان اصلی گروهک های تروریستی که هم اکنون در بازداشت بسر می برد، تحویل دهد.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه «جمانا حمید» برای رساندن هر خودرو بمب گذاری شده به بیروت 20 هزار دلار دریافت می کرده است، نوشت: این زن اعتراف کرده که برادرش با پول بسیار زیاد او را به ادامه این کار تشویق می کرده است.

الدیار با بیان اینکه موفقیت های ارتش، جو امنیتی لبنان را بهبود بخشیده و افق های امیدی پدید آورده است، افزود: اگر دستگاه های امنیتی لبنان سیطره خود را بر گذرگاه های مرزی تحکیم کنند و همچنین ارتش سوریه بر منطقه «القلمون»، بویژه شهر «یبرود» تسلط کامل پیدا کند، شاهد اوضاع بهتری خواهیم بود.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: خودروهایی که در ضاحیه جنوبی بیروت و شهر هرمل منفجر شدند، در شهر یبرود سوریه آماده سازی شده بودند و بنابر این به منظور بهتر شدن اوضاع باید مدافعان از تروریسم و منتقدان از ارتش، از اینگونه اقدامات خود دست برداشته و برای ممانعت از ایجاد فتنه و حفظ صلح داخلی تلاش کنند.

خاورم**2024 ** 1324
کد N128444

وبگردی