آفتاب

درخواست ارتش از ستادکل نیروهای مسلح برای چکاپ روحی و روانی مشمولان خدمت سربازی

درخواست ارتش از ستادکل نیروهای مسلح برای چکاپ روحی و روانی مشمولان خدمت سربازی

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بررسی‌های ما درباره علل خودکشی در یک دوره شش ماهه حاکی از این است که وجه مشترک اقدام‌کنندگان به خودکشی، مشکلات شخصی و خانوادگی و اعتیاد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرتیپ محمودی طی سخنانی در پانزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان تهران افزود: مشکلات روانشناختی، بیماری‌های روحی و روانی، ترس از سربازی یا مأموریت مرزی، عدم اطمینان در امنیت خانواده و نگرش منفی نسبت به سربازان، از جمله عوامل خودکشی سربازان است.

وی با بیان اینکه "می‌توان از خودکشی افرادی که مشکلات روانشناختی دارند، پیشگیری کرد"، گفت: در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم ارتش، بحث تقویت اعتماد به نفس سربازان، پیشگیری از تنبیهات جدید و توجه به مشکلات فردی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی ارتش ادامه داد: ما از معاونت نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح درخواست کردیم که سربازان پیش از ورود به خدمت سربازی از لحاظ روحی و روانی چکاپ شوند تا کمتر شاهد مشکلات اینچنینی باشیم.

محمودی با بیان اینکه "خودزنی صرفاً مربوط به سربازان نیست و در میان پرسنل پایور هم وجود دارد"، گفت: بررسی‌های ما درباره علل خودکشی در یک دوره شش ماهه حاکی از این است که وجه مشترک سربازان و پرسنل، مشکلات شخصی و خانوادگی و اعتیاد بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که 70 درصد از کارکنان پایور که اقدام به خودکشی کرده‌اند، جوان‌هایی بودند که مدت خدمتشان زیر 10 سال بوده است.

انتهای پیام

کد N128283

وبگردی