آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه:

تکفیری‌ها درصدد تفرقه‌انگیزی بین مسلمانان هستند

تکفیری‌ها درصدد تفرقه‌انگیزی بین مسلمانان هستند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دنیای غرب در حال رسیدن به اتفاق در همه زمینه‌ها است و تکفیری‌ها درصدد تفرقه انگیزی بین مسلمانان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دنیای غرب در حال رسیدن به اتفاق در همه زمینه‌ها است و تکفیری‌ها درصدد تفرقه انگیزی بین مسلمانان هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار پروفسور طاهر القادری رییس جریان منهاج القرآن پاکستان اظهار کرد: لازم است تا علما فریاد وحدت سر دهند و با برجسته کردن مشترکات فریقین، دشمنان مشترک را نابود کنند.

وی مبنای شیعه در مبانی علمی و اعتقادی را اعتدال معرفی کرد و گفت: بنا بر آیه قرآن کریم "فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه" شیعیان تمام اقوال را از مذاهب مختلف بررسی کرده و اعتدال را مبنای کار خود قرار می‌دهند تا به صورت واحد و صحیح به مسایل علمی دست یابند.

وی تلاش برای شناساندن دین اسلام و پیامبر اسلام (ص) با چهره‌ای معتدل و جذاب در جهان را از نکات مهم و ضروری برشمرد و گفت: این توانمندی در جهان اسلام وجود دارد که بین مراکز علمی اهل سنت پاکستان و ایران روابط جدی صورت گیرد.

حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنانش، پروفسور طاهر القادری را چهره سرشناس برای حوزه دانست و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه با آثار علمی و تأثیرات شما و نقش شما در وحدت اسلامی آشناست.

این عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ملاقات‌های این عالم اهل سنت با مراجع تقلید نشان از ژرف اندیشی است و این مقدمه‌ای برای آغاز همکاری بین علمای دو کشور محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آثار علمی القادری در زمینه اهل بیت (ع) گفت: این عالم اهل سنت، نگاه ویژه به ولایت باطنی اهل بیت (ع) دارد و از طرفی بین ولایت و خلافت تفاوت قایل است.

وی یادآور شد: در حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه، تفسیر قرآن بحثی جدی محسوب می‌شود که در حال حاضر در حوزه علمیه قم 200 نفر در تفسیر قرآن اعم از ترتیبی و نزولی تدریس می‌کنند.

حسینی بوشهری با اشاره به مراکز تخصصی تفسیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: مراکز تخصصی تفسیر با هدف تربیت پژوهشگرقرآنی و 16 رشته قرآنی موجود در دانشگاه‌های سراسر کشور، نشان از توجه مراکز علمی شیعه به قرآن کریم دارد.

انتهای پیام

کد N128280

وبگردی