آفتاب

آلمان فعالیت‌های ضد جاسوسی علیه آمریکا را افزایش می‌دهد

آلمان فعالیت‌های ضد جاسوسی علیه آمریکا را افزایش می‌دهد

نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داد، مقامات برلین قصد دارند در پاسخ به افشاگری‌های مربوط به جاسوسی‌های جهانی آژانس امنیت ملی آمریکا، اقدامات ضد جاسوسی را علیه آمریکا و دیگر هم‌پیمانان غربی از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، این گزارش عنوان کرد یک انگیزه دیگر برای از سرگیری فعالیت‌های اطلاعاتی آلمان، عدم تمایل آمریکا به توافق بر سر پیمان ممنوعیت جاسوسی دوجانبه موسوم به "جاسوسی خیر" است که آلمان خواهان امضای آن شده است.

بر اساس این گزارش، این برنامه تقویت‌شده شامل رهگیری فعالانه‌تر ماموران آمریکایی است که در داخل مرزهای ‌آلمان فعالیت می‌کنند و همچنین سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا هدف فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی آلمان قرار خواهند گرفت.

اشپیگل گزارش داد: این اقدام یک دگرگونی در چندین دهه فعالیت نظام‌مند در نظارت بر فعالیت‌های کشورهایی نظیر چین، روسیه و کره شمالی و عدم نظارت بر فعالیت‌های شرکای غربی ما خواهد بود.

یکی از جنجالی‌ترین و جدی‌ترین افشاگری‌های ماه‌های گذشته مربوط جاسوسی آمریکا از تلفن همراه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بود.

ماه نوامبر گذشته هانس گئورگ ماسن، رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان اظهار کرد، به دنبال این افشاگری‌ها عملیات‌های فعال اطلاعاتی آلمان افزایش خواهد یافت. ماسن گفت: آلمان باید فعالیت‌های ضد جاسوسی خود را تنظیم و به‌روز کند و دیدگاهی 360 درجه به دست آورد.

انتهای پیام

کد N128221

وبگردی