آفتاب

انتقاد شدید کری از روسیه/حمایت از اسد را متوقف کنید

انتقاد شدید کری از روسیه/حمایت از اسد را متوقف کنید

وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد شدید از نقش مسکو در حمایت از نظام قانونی سوریه از روسیه خواست تا به حمایت از بشار اسد پایان بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، "جان کری" با متهم کردن روسیه در به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو گفت : روسیه به اسد کمک می کند تا در قدرت بماند. ما از مسکو می خواهیم تا به این حمایت خود پایان بدهد.

کری صبح امروز دوشنبه بار دیگر گفته های خود را مبنی بر اینکه روسیه به حدی کافی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ژنو تلاش نمی کند، تکرار کرد. وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را در سفر خود به جاکارتا (پایتخت اندونزی) ایراد کرد. 

کری همچنین اعلام کرد که دولت سوریه نیز با توجه به حمایت هایی که از جانب ایران، حزب الله لبنان و روسیه دریافت می کند در مذاکرات ژنو جدیت لازم را ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه خطاب به مقامات روسی گفت : لازم است که روسیه بخشی از راه حل باشد نه اینکه اقدام به توزیع سلاح و کمک به نحوی کند که موجب افزایش قدرت اسد شود. این موضوع موجب می شود که ما با یک مشکل بزرگ روبرو شویم.

کری همچنین گفت : روسیه از نظر ما مبنی بر تشکیل دولت انتقالی در سوریه حمایت کرده اما در عمل اقدامی را برای عملی شدن آن انجام نداده است.

به گزارش مهر، جان کری در حالی خواستار توقف حمایت های روسیه از سوریه است که چند رو قبل روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مفصل از تصمیم آمریکا برای فراهم کردن هزینه های مالی تروریست های فعال در سوریه خبر داده بود. علاوه بر آن در گذشته نیز دیگر روزنامه های آمریکایی از ارسال موشک های زمین به هوا توسط واشنگتن به شورشیان فعال در سوریه خبر داده بودند.

به نوشته وال استریت، کمک های آمریکا و کشورهای عربی به شورشیان حاضر در سوریه با هدف افزایش قدرت آنها در برابر ارتش سوریه و استفاده از این موضوع به عنوان اهرم فشار در مذاکرات ژنو انجام می شود.

 

کد N128127

وبگردی