آفتاب
وزیر خارجه مصر:

کاسه صبر ما در مورد قطر درحال لبریز شدن است

کاسه صبر ما در مورد قطر درحال لبریز شدن است

تهران-ایرنا- ˈنبیل فهمیˈ وزیر امور خارجه مصر با انتقاد از سیاست های قطر در مورد کشورش گفت: کاسه صبر مصر در مورد قطر در حال لبریز شدن است.

به گزارش پایگاه خبری ˈرای الیومˈ نبیل فهمی گفت: من سه هفته پیش در مورد برخی مسائل مورد اختلاف دو کشور با وزیر خارجه قطر سخن گفتم.

قطر حمایت شدیدی از گروه اخوان المسلمین و ˈ محمد مرسی ˈ رییس جمهوری برکنار شده مصر که برخاسته از این گروه بود، کرده است و شبکه الجزیره قطر نیز انتقاد زیادی از نظامیان مصری به دلیل برکناری محمد مرسی کرده است .

از سوی دیگر وزیر امور خارجه مصر در خصوص سفر وی همراه با ارتشبد ˈ عبدالفتاح السیسیˈ وزیر دفاع این کشور به روسیه گفت : هدف از این دیدار تقویت روابط سیاسی ، نظامی و اقتصادی دو کشور بود و نه برای حمایت روسیه از ما در زمینه خاصی.

وی در ادامه تاکید کرد که توجه مصر به گسترش روابط خود با روسیه برای این نیست که به ضرر طرف دیگری تمام شود.

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به سخنان اخیر برخی مقام های آمریکایی در مورد این دیدار مقام های مصری از روسیه گفت : این تایید می کند که که واشنگتن از نزدیک شدن مصر به روسیه هراس دارد و البته این مسئله قابل پیش بینی بود.

فهمی در پایان تاکید کرد که پرونده آب های نیل در صدر اولویت های کنونی مصر قرار دارد و برای حل اختلافات با اتیوپی بهترین راه گفت و گو با مقام های این کشور است.

خاورم**2041**1515
کد N128060

وبگردی