آفتاب

مراسم اهداء جوایز مسابقات مطالعه آثار شهید مطهری در لبنان برگزار شد

مراسم اهداء جوایز مسابقات مطالعه آثار شهید مطهری در لبنان برگزار شد

بیروت – ایرنا - همزمان با ایام سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسم اهداء جوایز مسابقات سراسری دانشجویی مطالعه آثار شهید مطهری در لبنان، در سالن شهید «سید عباس الموسوی» بیروت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم اعلام نتایج و اهداء جوایز چهارمین دوره مسابقه سراسری دانشجویی مطالعه آثار استاد شهید علامه «مرتضی مطهری» و مسابقات سراسری دانشجویی حفظ قرآن کریم در لبنان، حجت السلام والمسلمین « علی محمدی» نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله و «غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان حضور داشتند.

حجت الاسلام محمدی، جهاد علمی در کنار جهاد نظامی و صبر و استقامت جوانان لبنانی را الگویی برای همه جوانان مؤمن و غیور برشمرد و جوانان لبنانی را به تلاش شبانه روزی برای رسیدن به بالاترین قله های علم و تقوی و عزت و حیات طیبه و تحقق عدالت و اعتلای کلمه الله تشویق کرد.

سیدهاشم صفی الدین نیز با اشاره به اندیشه های والای علامه شهید مرتضی مطهری، دانشجویان را به مطالعه کلیه آثار این شهید عزیز جهت شناخت عمیق تر اسلام اصیل توصیه کرد.

چهارمین دوره مسابقه کتابخوانی آثار استاد شهید مطهری از ترجمه عربی گلچینی از آثار استاد شهید مرتضی مطهری که درباره شناخت انسان و خدا و جایگاه عقل و قلب در مسیر تکامل به سوی خداوند است، اردیبهشت ماه امسال همزمان با سالروز شهادت آن استاد و پس از برگزاری جلسات بررسی و مباحثه بین دانشجویان شرکت کننده برگزار و با استقبال با شکوه دانشجویان روبرو شد.

در این مسابقه که بطور همزمان در شهرهای بیروت، نبطیه، صور، بعلبک و هرمل برگزار شد، بیش از 2500 شرکت کننده از دانشگاه های مختلف لبنان از جمله دانشگاه ملی لبنان، دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه سنت جوزف، دانشگاه اسلامی، دانشگاه عربی بیروت و دیگر دانشگاه های لبنانی با یکدیگر به رقابت پرداختند و به 25 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

خاورم**2024 ** 1324
کد N128058

وبگردی