آفتاب
رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه:

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همراه آزمون و خطا نباشد

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همراه آزمون و خطا نباشد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر لزوم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها تاکید و خاطرنشان کرد: باید یارانه دهک های متمکن به دهک های پایین جامعه اختصاص یابد.

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: معتقدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها ضروری است و هدف از این کار تنها بهینه کردن تخصیص یارانه ها و رعایت عدالت اجتماعی است.

وی با انتقاد از اینکه هم اکنون اقشار مرفه جامعه که از سوخت و حامل های انرژی استفاده بیشتری دارند یارانه بیشتری هم می برند، تاکید کرد: باید قیمت حامل های انرژی به نرخ واقعی و منطقی خود برسد.

نماینده پاوه و اورامانات گفت: باید پرداخت یارانه سه یا چهار دهک متمکن بالای جامعه متوقف و به یارانه افراد ضعیف و دهک های پایین اضافه شود.

منوچهری یادآوری کرد: در حال حاضر افرادی در کشور زندگی می کنند که تنها با یارانه ای که از دولت می گیرند زندگی می گذرانند و باید یارانه آنها بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید پول اضافه به جامعه تزریق شود، ادامه داد: فقط باید یارانه دهک های متمکن را به دهک های پایین پرداخت کرد.

این نماینده مجلس معتقد است در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نباید مانند مرحله اول به بخش تولید بی توجهی کرد و لازم است بخشی از درآمدی که از محل آزادسازی قیمت حامل های انرژی به دست می آید صرف تولید و اشتغال کشور شود.

منوچهری تصریح کرد: باید مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با پشتوانه کارشناسی، نیازسنجی و اولویت بندی جامعه هدف انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دولت نباید برای اجرای این کار آزمون و خطا کند، اظهار داشت: اشتباهی که دولت در تعیین جامعه هدف توزیع سبد کالا کرد باعث می شود برای شناسایی دهک ها دوباره خطا نکند.

انتهای پیام

کد N127970

وبگردی