آفتاب
/سالروز تاسیس سفارت فلسطین در ایران/

سلطان‌شاهی: حمایت‌مان از فلسطین، قانونی و انسانی است

سلطان‌شاهی: حمایت‌مان از فلسطین، قانونی و انسانی است

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری گفت که حمایت‌های ایران از فلسطین در راستای اصول اعتقادی و دینی، انسان دوستانه و منافع ملی است.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری گفت که حمایت‌های ایران از فلسطین در راستای اصول اعتقادی و دینی، انسان دوستانه و منافع ملی است.

علیرضا سلطان شاهی در آستانه سالروز تاسیس سفارت فلسطین در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیان کرد: حقوق ملت فلسطین از منظر ایران در سه بعد قابل بررسی است یک بعد اعتقادی و دینی که در آن اسلام و اعتقادات‌مان ما را ملزم به حمایت از حقوق مردم فلسطین و آزادی مقدس‌ترین سرزمین می‌دارد که برای همه ادیان مهم است.

وی ادامه داد: بعد دوم این مساله بعد انسانی آن است که بیش از 5 میلیون و 200 هزار فلسطینی در سطح منطقه و جهان آواره‌اند و آنهایی که در داخل سرزمین‌های فلسطینی حضور دارند، در بدترین وضعیت به سر می‌برند و ایران هم همچون هر کشور دیگری که این مساله به لحاظ انسانی برایش مهم است به آن اهمیت می‌دهد.

سلطان‌شاهی در بررسی بعد سوم آن گفت: در این بعد منافع و امنیت ملی، اقتصادی و سیاسی نظام ما این است که اسراییل را به عنوان دشمن درجه یک و تهدیدی برای منافع ملی نگاه می‌کنیم و هدفمان این است که اسراییل را در داخل مرزهای خودش زمین‌گیر کنیم از این رو لازم است که در همه سطوح تحرک و حمایت داشته باشیم.

وی افزود: به لحاظ قانونی شاید خیلی‌ها در داخل کشور تصور کنند که مساله حمایت از مردم فلسطین تنها در سطح حاکمیتی و مسوولان عالی رتبه در حد پیگیری است در حالی که قوانینی در راستای حمایت از مردم فلسطین وجود دارد که از سوی نهادهای مختلفی چون صدا و سیما بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌وزارت علوم و بهداشت، جمعیت هلال احمر و دیگر نهادها در حال اجرا است همچنین بندی در خصوص تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و مجازات کسانی که به مبادله این نوع کالاها می‌پردازند، وجود دارد.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی ایران از گروه‌های مقاومت فلسطینی بیان کرد: اینکه این مسئله از سوی نظام مطرح می‌شود با توجه به تصریحات مقام معظم رهبری است که این امر هم در سطح گسترده‌ای مطرح است و نمود بارز آن را می‌توان در جنگ هشت روزه دید که مقاومت با شلیک موشک به تل‌آویو سیاست بازدارندگی را تحمیل و موجب اتمام جنگ شد چرا که در حمله مقاومت پایتخت رژیم صهیونیستی که خط قرمز آن به شمار می‌رود هدف قرار گرفت.

وی گفت: بعد از جنگ هشت روزه هم نظام جمهوری اسلامی ایران و هم فلسطینی‌ها نسبت به انتقال تکنولوژی ساخت موشک اذعان داشتند و اگر حمایت‌های ایران در تمامی سطوح نبود مقاومت نمی‌توانست به پیروزی برسد. برای همه هم مشخص شد که جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های بسیار فراتر را می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N127958

وبگردی