آفتاب

واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی به سخنان زیباکلام:مابه خاطر اصول انقلاب اسرائیل رابه رسمیت نمی شناسیم

واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی به سخنان زیباکلام:مابه خاطر اصول انقلاب اسرائیل رابه رسمیت نمی شناسیم

احمد بخشایش اردستانی گفت: شناسایی کشورها به دو گونه است، یکی موقت و دیگری دائم که در اصطلاح حقوق بین الملل به آن دوفاکتو و دوژور می گویند.

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: اینکه یک کشوری یا سازمان ملل متحد کشور دیگری را به رسمیت بشناسد مبنای شناسایی برای کشورهای دیگر نیست. فرض کنید که آمریکا به خاطر قدرتی که دارد و همچنین سازمان ملل کردستان عراق را به رسمیت بشناسند ، آیا این دلیلی بر این است که دولت عراق هم کردستان را به رسمیت بشناسد؟

وی در ادامه گفت: اساس رژیم صهیونیستی بر مبنای جعل است. این رژیم بر مبنای قراردادی بین انگلیس و آمریکا  ایجاد شده که طی آن انگلیس باید برای این رژیم جا و مکان پیدا می کرد که به این ترتیب سرزمین فلسطینیان اشغال شد. آمریکا هم می بایست به خاطر هلوکاست به این کشور کمک مالی می کرد. در آن دوره زورگویان جهان یعنی انگلیسی ها و آمریکایی ها و فرانسوی ها رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند اما خیلی از کشورها این کار را نکردند. در زمان شاه هم با وجود آنکه شاه با این رژیم تعامل داشت و داد و ستد می کرد اما آن را به صورت رسمی یعنی دو ژور شناسایی نکرد.

بخشایش با اشاره به سخنان اخیر صادق زیباکلام گفت: این سخنی که آقای زیباکلام گفته اند مبنا ندارد و ما به شناسایی ایشان نیازی نداریم. ما اصول و آرمان هایی داریم که بر مبنای آن ها عمل می کنیمو بر مبنای آن اصول هرگز اسراییل را به رسمیت نخواهیم شناخت چرا که اساس این رژیم جعلی است. اگرچه در منطقه زور می گوید و کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است اما این قانون جنگل است و ما بر مبنای قانون جنگل عمل نمی کنیم.

2929

 

 

کد N127874

وبگردی