آفتاب

حضور گسترده پلیس در پایتخت تایلند/ معترضان: تجمعات ادامه می یابد

حضور گسترده پلیس در پایتخت تایلند/ معترضان: تجمعات ادامه می یابد

کوالالامپور – ایرنا – پلیس تایلند پس از شکست مذاکره با رهبر معترضین برای پایان تجمعات، به منظور بازپس گیری مناطقی از پایتخت این کشور که توسط معترضان اشغال شده است حضور خود را در بانکوک افزایش داد.

به گزارش ایرنا، وزیر کار دولت موقت تایلند روز دوشنبه گفت که معترضان نباید به مسدودکردن ساختمان های اطراف مجلس این کشور ادامه دهند.

ˈچالرم یوبامرونگˈ وزیر کار و همچنین رییس مرکز حفظ صلح و نظم تایلند در یک شبکه تلویزیونی تایلند گفت بسیاری از مردم از شرایط فعلی در پایتخت اظهار ناخرسندی کرده اند.

وی تاکید کرد که پلیس خواستار استفاده از نیروی نظامی نیست اما اگر مورد حمله معترضان قرار گیرند به کارگیری سلاح توسط آنها مجاز خواهد بود.

این وزیر تایلندی در حالی از افزایش پلیس در بانکوک برای پایان تجمعات خبر می دهد که مذاکرات روز گذشته پلیس این کشور و ˈلوانگ پو بودها ایساراˈ یک رهبر عمده مخالفان دولت برای پایان دادن به اعتراض های خیابانی و اشغال مراکز دولتی در بانکوک به نتیجه نرسید.

وزیر کار تایلند گفت که از آنجایی که تاکنون بیش از 10 نشست معترضان و دولت بدون نتیجه بوده است مذاکرات دیگری بین دو گروه انجام نخواهد شد.

پلیس تایلند از ابتدای این اعترضات که بیش از سه ماه از آن می گذرد تلاش کرده است از نیروی نظامی خود استفاده نکند و برخی از کارشناسان و تحلیلگران این رویه پلیس را مورد انتقاد قرار داده اند.

هزاران نیروی پلیس تایلند از روز جمعه عملیات بازگشایی راه های ارتباطی مسدودشده و پس گیری ساختمان های دولتی را که در بانکوک به اشغال معترضین درآمده است، آغاز کرده و مسوولین گفته اند درصدد هستند تا این عملیات به آرامی و به دور از هرگونه خشونت انجام گیرد.

درپی عملیات گسترده پلیس تایلند برای برچیدن مراکز تجمع مخالفان در بانکوک، مخالفان دولت نیز تاکید کردند به اعتراض های خیابانی تا زمان برکناری نخست وزیر ادامه می دهند.

پس از گذشت بیش از سه ماه از اعتراضات گسترده در تایلند که تاکنون بیش از 10 کشته و صدها مجروح برجای گذاشت است، هفته گذشته یکی از رهبران معترضان دستگیر شد که وی نیز اوایل هفته جاری با وثیقه 12 هزار دلاری آزاد شد.

اعتراضات تایلند از آبان ماه در واکنش به لایحه عفو عمومی آغاز و به سرعت خواسته معترضان به سرنگونی دولت یینگلوک شیناواترا تبدیل شد.

برکناری دولت و برگزاری انتخابات مجدد در این کشور نیز تاکنون نتوانسته به بحران تایلند پایان دهد.

آساق**د.م **1611
کد N127789

وبگردی