آفتاب
لاریجانی در دیدار رییس مجلس عمان:

حل بحران سوریه چاره اندیشی رهبران دینی و سیاسی دنیای اسلام را می طلبد

حل بحران سوریه چاره اندیشی رهبران دینی و سیاسی دنیای اسلام را می طلبد

تهران -ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مجلس عمان تاکید کرد: امروز آنچه در جهان اسلام به ویژه در ارتباط با سوریه می گذرد فاجعه دردناکی است که بیشتر از هر زمان دیگر چاره اندیشی رهبران دینی و سیاسی دنیای اسلام در سایه وحدت و همدلی را می طلبد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، خالد بن هلال بن ناصر المعولی رییس مجلس نمایندگان عمان که به منظور شرکت در کنفرانس بین المجالس اسلامی به همراه ایران سفر کرده است با علی لاریجانی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با یادآوری روابط بسیار خوب سیاسی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان اظهارداشت: کشور دوست و برادر عمان در دیپلماسی ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است.

لاریجانی افزود: روابط در سطوح سیاسی و پارلمانی در عرصه های منطقه ای و بین المللی از شکوفایی و بالندگی مناسبی برخوردار است که باید به صورت پشتوانه مستحکمی برای توسعه مناسبات و همکاری ها در سایر زمینه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین گفت: زمینه های بسیار مساعدی برای فعالیت بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در ایران فراهم است که مجلس شورای اسلامی از هر گونه سرمایه گذاری مشترک در این راستا استقبال و حمایت می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مواضع منطقی و خردمندانه سلطان قابوس در مسایل منطقه ای و بین المللی و موضوعات جهان اسلام تصریح کرد: شرکت سران مجالس اسلامی در کنفرانس بین المجالس اسلامی در ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با شعار وحدت اسلامی در شرایطی انجام می شود که تاکید بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر وحدت جهان اسلام قرار داشته است.

وی افزود: آنچه امروز در جهان اسلام به ویژه در ارتباط با سوریه می گذرد فاجعه دردناکی است که بیشتر از هر زمان دیگر چاره اندیشی رهبران دینی و سیاسی دنیای اسلام در سایه وحدت و همدلی را می طلبد.

در ادامه این دیدار خالد بن هلال بن ناصر المعولی رییس مجلس نمایندگان عمان ضمن اظهار خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران از ابتکار مجلس شورای اسلامی برای میزبانی کنفرانس نهم روسای مجالس اسلامی تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت و هماهنگی بین امت اسلامی همواره مورد تقدیر سلطان و رهبران عمان بوده است.

وی همچنین از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم وقدرتمند در منطقه که روابط بسیار حسنه ای با عمان دارد، یاد کرد.

رییس مجلس نمایندگان عمان گفت: استحکام سیاسی روابط دو کشور یک واقعیت انکارناپذیر است و اراده رهبران عمان اکنون بر این تعلق گرفته که توسعه روابط در سایر زمینه ها به ویژه تجاری و اقتصادی هم از قوام و دوام درخوری برخوردار شود.

خالد بن هلال بن ناصر المعولی یادآور شد: سلطان عمان همواره احترام و منزلت خاصی برای جمهوری اسلامی ایران قائل است و گسترش هر چه بیشتر همکاری ها و رایزنی های منطقه ای و بین المللی با ایران مورد تاکید دائمی ایشان است.

وی گفت: مجلس نمایندگان عمان از هر گونه طرح و برنامه اقتصادی برای تعمیق مناسبات تجاری فیمابین حمایت می کند.

رییس مجلس نمایندگان عمان اظهار امیدواری کرد: کنفرانس بین المجالس اسلامی در تهران بتواند به اهداف مدنظر خود در کمک به حل و فصل مشکلات جهان اسلام نائل آید.

خالد بن هلال بن ناصر المعولی همچنین خواستار انتقال تجارت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های پزشکی و پخش بهداشت و سلامت به کشور عمان شد.

اجلاس رییسان مجالس کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی از فردا به مدت دو روز در تهران برگزار می شود.

سیام(1)**9132**1336
کد N127727

وبگردی