آفتاب
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس تونس:

مبارزه با افراطی گری رایزنی رهبران سیاسی و وحدت رهبران دینی را می طلبد

مبارزه با افراطی گری رایزنی رهبران سیاسی و وحدت رهبران دینی را می طلبد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراطی‌گری گروه‌های تکفیری موجب خدشه‌دار شدن چهره واقعی اسلام شده و حمایت صهیونیسم جهانی زمینه فعالیت و عملیات آنها را فراهم کرده است، گفت: مبارزه با این افراطی‌گری رایزنی رهبران سیاسی و تأکید بر مشترکات کشورهای اسلامی و وحدت رهبران دینی را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاتح عزالدین منصور رئیس مجلس سودان که در صدر هیاتی بلندپایه برای شرکت در کنفرانس رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورمان سفر کرده است  عصر روز یکشنبه 92.11.27 با  دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 لاریجانی در ابتدای این دیدار گفت: اجلاس جاری تهران فرصتی مناسب برای طرح و بررسی مسائل و مشکلات مبتلابه جهان اسلام و رایزنی در خصوص راههای همگرایی و تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس مجلس سودان موجب گسترش هر چه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و سودان در زمینه های مورد علاقه میان طرفین شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که گروه‌های افراطی و تکفیری در جهان اسلام به وجود آورده اند، گفت: افراطی‌گری گروه‌های تکفیری موجب خدشه‌دار شدن چهره واقعی اسلام شده و حمایت صهیونیسم جهانی زمینه فعالیت و عملیات آنها را فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مبارزه با این افراطی‌گری؛ رایزنی رهبران سیاسی و تأکید بر مشترکات کشورهای اسلامی و وحدت رهبران دینی را می طلبد.

رئیس مجلس سودان نیز در ابتدای این دیدار با تبریک ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب تحولی شگرف در جهان اسلام شد و اثری فرخنده در روحیه مردم مسلمان و مستضعفان جهان گزارد.

فاتح عزالدین منصور در ادامه با اشاره به اهتمام و توجه جدی جمهوری اسلامی ایران به رفع مشکلات جهان اسلام افزود: انتظار می‌رود اجلاس حاضر نقش قابل توجهی در تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی و حل مشکلات آنها داشته باشد.

رئیس مجلس سودان در پایان گفت: سودان از ارتقای روابط تجاری و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی استقبال می کند.

کد N127710

وبگردی