آفتاب

مذاکره هیات اقتصادی تایلند با مقامات ایران در تهران

مذاکره هیات اقتصادی تایلند با مقامات ایران در تهران

کوالالامپور – ایرنا – مذاکرات هیات بلندپایه اقتصادی تایلند با مقامات ایرانی از امروز (دوشنبه) در تهران آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، این هیات اقتصادی 17 نفره تایلندی به سرپرستی خانم ˈنون تاوانˈ مدیر کل تجارت خارجی وزارت بازرگانی این کشور برای مذاکره با مقامات اقتصادی ایران به تهران سفر کرده است.

این هیات اقتصادی تایلندی شامل هفت نفر از بخش دولتی و 10 نفر از بخش خصوصی است و قرار است تا شنبه آینده در ایران با مقامات کشورمان نشست هایی برگزار کند.

دیدار با مقامات سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی تهران، انجمن های صنفی و نشست با بازرگانان از برنامه های هیات اقتصادی تایلندی در تهران است.

کائوچو، صنایع غذایی، خودرو و لوازم و قطعات یدکی، لوازم الکتریکی و الکترونیک و وسایل سرمایشی از فعالیت های اعضای هیات اقتصادی تایلندی است.

آدیسوندج سوخاسواستی سفیر تایلند در تهران اخیرا در دیدار با دکتر حسن روحانی رییس جمهور با ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور گفت: دولت من عزم جدی برای افزایش سطح روابط با ایران در کلیه سطوح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد

وی گفت: برای ما مهم است که با ایران همکاری های مشترک و سرمایه گذاری بخصوص در زمینه های نفت و گاز، کشاورزی، صنایع سنگین و روابط بانکی داشته باشیم.

سفیر تایلند همچنین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا نسبت به جهش مبادلات تجاری این کشور با ایران در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

وی گفت فرصت های زیادی برای توسعه همکاری های اقتصادی مشترک تهران و بانکوک وجود دارد و امیدواریم حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقمی بسیار بیشتر از رقم کنونی ارتقا یابد.

آمار نشان می دهد حجم تجارت دوجانبه ایران و تایلند در سال 2013 حدود 336 میلیون دلار بوده که سهم صادرات تایلند 332 میلیون دلار و سهم واردات تایلند سه میلیون و 261 هزار دلار بوده است.

آساق**د.م**1611
کد N127502

وبگردی