آفتاب

سخنرانی تلویزیونی دبیرکل حزب الله لبنان شروع شد

سخنرانی تلویزیونی دبیرکل حزب الله لبنان شروع شد

بیروت - ایرنا - سخنرانی « سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید و برای گرامیداشت شهدای مقاومت از جمله سرداران شهید « سید عباس موسوی» دبیرکل پیشین، شیخ « راغب حرب» از مقامات ارشد و« حاج عماد مغنیه» فرمانده بزرگ و اسطوره ای شروع شد.

به گزارش ایرنا، سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان ساعت 20:30 شامگاه یکشنبه به وقت بیروت بطور مستقیم و زنده از طریق شبکه خبری لبنانی « المنار» و رادیو نور پخش شد.

شهید حجت الاسلام و المسلمین شیخ « راغب حرب » متولد 1952 در منطقه «جبشیت» در جنوب لبنان و از رهبران حزب الله این کشور بود که مدت ها در طول اشغال جنوب لبنان در زندان های رژیم صهیونیستی مورد شکنجه و آزار واذیت قرار گرفت، اما در راه خود در راستای حمایت از مقاومت اسلامی خم به ابرو نیاورد و در نهایت در روز 16 فوریه سال 1984 بدست مزدوران صهیونیست به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حجت الاسلام و المسلمین «سید عباس موسوی» دبیرکل پیشین حزب الله لبنان متولد 1952 در منطقه «نبی شیت» در شرق لبنان، از موسسان حزب الله در سال 1982 میلادی بود که در سال 1985 مسئول شورای حزب در جنوب و در سال 1991 به دبیرکلی آن رسید.

شهید سید عباس موسوی در شانزدهم فوریه سال 1992 میلادی پس از بازگشت از مراسم یادبود شهید راغب حرب که در منطقه «جبشیت» در جنوب لبنان برگزار شده بود، در نزدیکی منطقه «تفاحتا» با شلیک بالگردهای رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سردار شهید «عماد مغنیه» معروف به «حاج رضوان» متولد سال 1962 در منطقه «طیردبا» در جنوب لبنان بود که در طول حیات جهادی خود علیه رژیم صهیونیستی در جنبش های «فتح»، «امل» و حزب الله به فعالیت پرداخت؛ او فرماندهی نظامی حزب الله لبنان را در آزاد سازی جنوب این کشور در سال 2000 و جنگ 33 روزه سال 2006 برعهده داشت و نهایتا در روز دوازدهم فوریه سال 2008 طی یک انفجار تروریستی توسط مزدوران رژیم صهیونیستی در دمشق به شهادت رسید.

خاورم**2024 ** 1324
کد N127255

وبگردی