آفتاب
سخنگوی اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی:

26 قطعنامه کمیته سیاسی نهایی شد/ ارسال قطعنامه ها به مجمع عمومی اجلاس

26 قطعنامه کمیته سیاسی نهایی شد/ ارسال قطعنامه ها به مجمع عمومی اجلاس

تهران-ایرنا- سخنگوی نهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی با اعلام اینکه در نشست امروز کمیته سیاسی این اجلاس 26 قطعنامه به تأیید نهایی رسید گفت: این قطعنامه ها در نشست مجمع عمومی اجلاس رسیدگی می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کاظم جلالی در تشریح نشست کمیته سیاسی اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی گفت:اصلاحات انجام شده درباره 26 قطعنامه کمیته سیاسی از سوی کشورها بررسی و از سوی دبیرخانه مجمع اعمال شد و در نشست امروز کمیته سیاسی متن نهایی قطعنامه ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در تشریح 26 قطعنامه تصویب شده در کمیته سیاسی گفت: این قطعنامه ها شامل وضعیت فلسطین، نقش پارلمان کشورهای اسلامی برای مقابله با یهودی سازی قدس ونقشه های رژیم صهیونیستی، وضعیت اراضی اشغالی در سوریه و لبنان، وحدت دولت اسلامی برای مقابله با تهدیدات عالم اسلام، مقابله با تعصب و اسلام هراسی، مقابله با زور و افراطی گرایی، مقابله با تروریسم و تأکید بر حق مقاومت در مقابل اشغال و دشمن خارجی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: وضعیت سودان، رد هرگونه تحریم های اجباری ضد کشورهای اسلامی، تأیید حقوق مسلم همه ملت ها برای استفاده صلح آمیز از تکنولوژی های جدید، قرارگرفتن منطقه به عنوان منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی به ویژه سلاح های هسته ای نیز از دیگر قطعنامه تصویب شده این کمیته سیاسی است.

سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی ادامه داد: همچنین وضعیت آفریقای مرکزی، سومالی، مالی و کشورهای همسایه، وضعیت قبرس، اقلیت مسلمان ترک در برخی کشورها، نقش اتحادیه مجالس اسلامی در پشتیبانی و حمایت از حقوق اقلیت مسلمانان در کشورهای غیر عضو ، وضعیت در کشمیر، وضعیت در میانمار، وضعیت مسلمانان در جنوب فیلیپین، وضعیت آذربایجان و اختلاف با ارمنستان از دیگر قطعنامه های تصویب شده بود.

وی ادامه داد: تسهیل در اعطای روادید میان کشورهای اسلامی، همکاری میان کشورهای اتحادیه و سازمان تعاون اسلامی در حوزه رسانه، همکاری میان اتحادیه مجالس اسلامی با سازمان تعاون اسلامی درباره مسائل جوانان، برادری اسلامی و همکاری های پژوهشی پارلمانی کشورهای اسلامی نیز بخشی دیگر از قطعنامه های تصویب شده در کمیته سیاسی اتحادیه است.

سیام**9121 *1449
کد N127194

وبگردی