آفتاب

پارلمان‌های ایران و برزیل تحرک بیشتر در روابط تجاری و مالی را پیگیری می‌کنند

پارلمان‌های ایران و برزیل تحرک بیشتر در روابط تجاری و مالی را پیگیری می‌کنند

هیات گروه دوستی پارلمانی برزیل با ایران به ریاست سناتور والدیر رواپ ظهر امروز با جعفر قادری نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) قادری در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشوردر زمینه‌های مختلف گفت: پیشرفت‌های ایران و برزیل در زمینه‌های علمی و فناوری بستر مناسبی برای توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های تجاری و اقتصادی فراهم آورده است.

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل رفت‌وآمد و رایزنی مقامات عالی‌رتبه ایران و برزیل را فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و کسب اطلاع از مواضع یکدیگر در مسائل دوجانبه – منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و افزود: با توجه به جایگاه والای ایران و برزیل در خاورمیانه و آمریکای لاتین و وجود دیدگاه‌های مشترک در بسیاری از مسائل و موضوعات بین‌المللی، با گفت‌وگو و مذاکره می‌توان نقاط اشتراک را تقویت و سطح همکاری‌ها را توسعه داد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تحرک بیشتر در زمینه مراودات تجاری و اقتصادی میان ایران و برزیل گفت: ایجاد مکانیزم‌هایی برای پیگیری نتایج توافقات انجام شده میان دو کشور لازم است تا تحرک بیشتری در روابط تجاری و مالی ایران و برزیل ایجاد شود.

سناتور والدیر رواپ رییس هیات گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز در همین دیدار گفت: هدف سفر گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران تسهیل و بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و پزشکی و سایر زمینه‌های مورد علاقه طرفین می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به زمینه‌های مساعد همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و برزیل گفت: برزیل از همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه انرژی، مواد غذایی و گسترش همکاری‌های علمی و فنی با کشورمان استقبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N127154

وبگردی