آفتاب

بحران اقتصادی 134 هزار شرکت ایتالیایی را نابود کرد

بحران اقتصادی 134 هزار شرکت ایتالیایی را نابود کرد

رم - ایرنا - انجمن صنعتگران کوچک در شهر ˈمسترهˈ ایتالیا در گزارشی اعلام کرد که 134 هزار شرکت کوچک در این کشور بر اثر بحران اقتصادی نابود شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) به نقل از انجمن صنعتگران کوچک در شهر ˈمسترهˈ ، بحران اقتصادی در عرض 6 سال 134 هزار شرکت صنعتگری و کسبه را در ایتالیا ناپدید کرد.

بر اساس این گزارش، در طول این مدت ، 64 هزار مغازه تجاری و 70 هزار شرکت صنعتگری بر اثر بحران اقتصادی ناپدید شده و فعالیت خود را برای همیشه متوقف کردند.

به عقیده این انجمن، افزایش بیش از 21 درصدی قیمت انرژی برق و همچنین افزایش بیش از 23 درصدی قیمت سوخت و کاهش 10 درصدی اعطای وام های بانکی به همراه افزایش فشار مالیاتی که به بیش از 44 درصد رسیده است ،از دلایل اصلی پایین کشبده شدن کرکره این مغازه ها و فعالیت های صنعتی بوده است.

موسسه آماری ˈیوریسپسˈ همچنین در گزارشی از اوضاع اقتصادی ایتالیا اعلام کرد که یک سوم مردم ایتالیا (برابر با 30.8 درصد) براثر بحران و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد و مصرف، مبتلا به ˈسندرم هفته چهارمˈ شده اند و با درآمد خود توان رسیدن به آخرین هفته ماه را ندارند.

بر اساس اعلام این موسسه ؛ بسیاری از ایتالیایی ها برای مقابله با مشکل اقتصادی از پس اندازهای خود استفاده کرده که البته گفتنی است که در شرایط اقتصادی کنونی، 52 درصد از مردم توان پس انداز کردن را نیز ندارند.

یک چهارم مردم ایتالیا حتی برای مقابله با هزینه ها زیر بار قرض و وام های بانکی تا 10 هزار یورو رفته و همواره مقروض تر از قبل می شوند.

تداوم بحران اقتصادی سبب شده تا 88 درصد ایتالیایی ها به آینده بدبین باشند و عقیده دارند که شرایط اقتصادی کشورشان بدتر نیز خواهد شد.

بحران اقتصادی در اتحادیه اروپا از سال 2008 تا 2012 میلادی تاثیر بسیار منفی بر مصرف، سرمایه گذاری ها، فرصت های شغلی و بیکاری، تورم و تراز های تجاری کشورهای عضو گذاشته است و در این میان ایتالیا و اسپانیا بیشترین زیان را متحمل شده اند.

بحران اقتصادی سبب کاهش 86 میلیارد یورو تولیدات ناخالص ملی در طی پنج سال و همچنین کاهش مصرف به ارزش 111 میلیارد یورو شد و بدین ترتیب ایتالیا در این دوران در مجموع متحمل 197 میلیارد یورو زیان شده است.

اروپام ** 2171 **1010
کد N127122

وبگردی