آفتاب
در نامه ای به رییس جمهوری/

نمایندگان هرمزگان خواستار بکارگیری نیروهای بومی در مناصب مدیریتی شدند

نمایندگان هرمزگان خواستار بکارگیری نیروهای بومی در مناصب مدیریتی شدند

تهران-ایرنا- نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری خواستار ˈاصلاح برخی رویه ها و نگاه های کلان در کشورˈ به منظور تحقق خواست مردم هرمزگان در بهره گیری از نیروهای قابل و شایسته آنان در مناصب مدیریتی شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خانه ملت، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این نامه خطاب به رییس جمهوری نوشته اند: احتراماً همانگونه که استحضار دارید، یکی از خواسته های منطقی مردم نجیب و خونگرم استان هرمزگان که همواره در تغییر دولت ها مورد کم توجهی قرار گرفته و معطل مانده است، استفاده و بهره گیری از نیروهای قابل و شایسته، مجرب و متخصص استان در مناصب مدیریتی و دادن فرصت منطقی و عادلانه به آنان در این زمینه می باشد.

در ادامه این نامه آمده است: پس از استقرار دولت تدبیر و امید، نه تنها رویکرد توسعه منابع انسانی مورد تاکید جنابعالی بود، بلکه بسیاری از وزرا بر عقلانی بودن این روش در بهبود وضعیت مدیریت در مناطق حساس و حتی در حوزه ملی اصرار می ورزیدند ولی در مسیر اجرای این سیاست های منطقی، اختلالاتی در حال شکل گرفتن است که اگر تدبیر نشود، ضایعاتی را به بار می آورد.

نمایندگان هرمزگان در این نامه خطاب به رییس جمهوری می افزایند: حضرتعالی تصدیق می فرمایید که بر اساس آمار و اطلاعات موجود در بهره گیری از فرصت های مدیریتی، استان هرمزگان در ردیف آخر جدول قرار دارد و قطعاً با نگاه حاکمیتی و در راستای نهادینه کردن نگاه اعتدالی این دولت، اقداماتی باید صورت پذیرد چون همواره خود را خیرخواه دولت می دانیم، ضروری است با برش منطقه ای و ملی، نکاتی را به عرض برسانیم.

در ادامه این نامه آمده است: پس از گذشت قریب 35 سال از عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی ایران، هنوز دغدغه پیش پاافتاده، ضعف احساس مشارکت در صحنه ها و مدیریت های ملی و منطقه ای، ذهنیت اجتماعی مردم این منطقه را دچار فرسایش نموده و در جست و جوی کشف علل آن به تردید هایی افتاده اند که ریشه آن را در ضعف نگاه بخش هایی از حاکمیت از یکسو و از سوی دیگر، تشکیک و تردید در توانایی و ظرفیت های خویش تفسیر می نمایند که نتیجه ای جز شکسته شدن روحیه عزت و افتخار و تقویت احساس تحقیر در پی ندارد!

این نامه می افزاید: بی شک تقویت این ذهنیت، خسارات جبران ناپذیری به اعتماد و باور مردم و نخبگان وارد می سازد که منجر به واگرایی آنان گردیده و امروز به تصریح به طرح این خواست منطقی خویش اصرار می ورزند و بر این باورند که زمان آن فرا رسیده است که دولت به آنان اعتماد نماید و فرصت های منطقی و عادلانه به نیروهای قابل و شایسته، مجرب متخصص و ماندگار محلی داده شود تا استعداد خویش را در راستای رشد و تعالی ملک و ملت به کار بندند.

این نمایندگان در ادامه نامه افزوده اند: متذکر می شویم که معتقد به ترویج عصبیت های قومی، محلی و غیرمنطقی نیستیم، اما مردم از ما همواره سوال می کنند که اگر نظام جمهوری اسلامی زمینه پرورش نسل جدیدی از نخبگان را با سرمایه گذاری در بخش های مختلف آموزشی فراهم نموده و امروز جزو دستاوردهای آن به حساب می آید و این استان نیز از شمول آن خارج نمی باشد، آیا این خواست منطقی نیست که در صورت وجود نیروهای کارآمد در این سامان، از این ظرفیت ها در همین استان و سایر نقاط کشور و حتی در مقیاس ملی بهره گیری نمود؟

در ادامه این نامه آمده است: اگر حرف های خیرخواهانه مجمع نمایندگان در انتصاب استاندار مورد توجه قرار می گرفت، امروز برخی از این رفتارهای آزاردهنده، ذائقه مردم را بیش از پیش تلخ نمی نمود. مردمی که چشم امید به دولت شما دارند تا با تدبیر، جلو بی تدبیری ها را بگیرید و امید را در دل آنان تقویت نمایید.

این نامه می افزاید: همانگونه که در جلسه مجمع نمایندگان با حضرتعالی، مشکلات کلان استان مطرح شد و در زمینه استفاده از منابع انسانی استان نیز در مناصب مدیریتی تاکیدات شما نویددهنده تحولی اساسی بود، اما خلف وعده استاندار جدید در صدور حکم سرپرستی فردی خارج از استان بدون موافقت وزیر محترم کشور و قائم مقام وی مبنی بر عدم انجام این کار، آیا نوعی لج بازی و بی تدبیری تلقی نمی گردد؟ آیا فرو غلتیدن در حاشیه و دوری از متن تلقی نمی گردد! ممکن و محتمل است این خیرخواهی مشفقانه ما را نیز با فرافکنی به نفع خویش تفسیر نمایند. اما چشم را بر واقعیت ها نمی شود بست و از آن فرار نمود.

در این نامه تصریح شده است: اگر استاندار محترم بر این باور است که بعد از 35 سال از عمل انقلاب در این استان، قحط الرجال است که نیروهای در سطح معاونت استاندار نیز یافت نمی گردند، که توهینی است به این مردم و اگر مدعی نیز باشیم که نظام جمهوری اسلامی در تربیت نیروهای ماندگار در این خطه بی توجهی نموده، جفای بزرو نابخشودنی نسبت به نظام است.

این نامه می افزاید: شما به جای ما و این مردم، چگونه قضاوت خواهید کرد؟ آیا این حداقل خواست منطقی نیست؟! آیا می شود این مردم را قانع کرد که فرزندان این مرز و بوم به دلیل فقدان پشتوانه در دولت ها، توانمندی و ظرفیت آنان مورد غفلت قرار بگیرد و اعتماد به نفس و خودباوری که در گفتمان امام، رهبری و جنابعالی متجلی است را با رفتارهای غلط مخدوش نموده و چشمه های جوشان امید به رشد و تعالی را بخشکانند.

این نامه می افزاید: حضور حضرتعالی در صحنه های قبل و بعد از انقلاب در استان هرمزگان و شناخت عمیق جنابعالی از مردم نجیب آن، مزیتی اساسی و پشتوانه محکمی برای آنان تلقی می گردد. اما آنچه در این استان در زمینه پیش گفته، در شرف تکوین است، بی اعتنایی به رویکرد جنابعالی در این خصوص می باشد. این نمایندگان مجلس در ادامه این نامه بیان کردند: نگذارید منصوبین دولت در این استان بیش از این بر طبل تحقیر مردم بکوبند با عهدشکنی بر آنچه وعده داده اند، خلاق مشی اعتدالی شما گام بردارند. حیف است مردمی که طلایه داری مبارزه با استعمار، استبداد و مجاهدت های ماندگار آنان در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس را در کارنامه خویش دارند، امروز برای پیگیری مطالبات به حق و منطقی خویش، خوار و خفیف گردند که این با مشی شما سازگار نیست و هرگز آن را برنمی تابید.

این نامه می افزاید: ما نمایندگان مردم استان هرمزگان، رجاء واثق داریم که رئیس جمهور محترم در راستای تحقق شعارها و برنامه های خویش، برعهدی که با مردم بسته استوار است. در پایان درخواست می گردد ضمن تاکید به وزیر محترم کشور در اجرای منویات حضرتعالی در این زمینه و نظارت بر اصلاح این رویه، کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور در دولت متکفل، مدل سازی بر مبنای آمایش نیروی انسانی در ساختار حاکمیت با تکیه بر ظرفیت سازی در محیط پیرامون و مرزی شود تا توسعه متوازن و پایدار منابع انسانی بر اساس اصل 48 قانون اساسی محقق گردد.

در ادامه این نامه آمده است: پیشنهاد می گردد در قالب تدوین برنامه های راهبردی و دستورالعملی در ساختار نظام اداری، این رویه در سطح ملی و منطقه ای اصلاح شود و برای همیشه به رفتارهایی که شائبه تحقیر مردم مناطق پیرامون و مرزی دارد، پایان دهند.

این نامه می افزاید: در پایان تقاضا داریم پیرو سیاست های اعتدالی جنابعالی در استفاده از نیروهای انسانی قابل و شایسته محلی و ماندگار، دستور فرمایید وزیر محترم کشور در انتصاب معاونین استاندار هرمزگان، این ملاحظات را در اولویت قرار دهند.



**امضاءکنندگان این نامه:

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس ،قشم،حاجی آباد خمیرو ابوموسی در مجلس شورای اسلامی

محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس ،قشم،حاجی آباد خمیرو ابوموسی در مجلس شورای اسلامی

احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی

سید عبدالکریم هاشمی نماینده مردم شهرستان های میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک ، بشاگرد در مجلس شورای اسلامی

سیام**9121 *1449
کد N127104

وبگردی