آفتاب

اشتون خواستار لغو بررسی پرونده های قضایی مربوط به اعتراضات اوکراین شد

اشتون خواستار لغو بررسی پرونده های قضایی مربوط به اعتراضات اوکراین شد

تهران - ایرنا - ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه ضمن استقبال از اقدامات جدیدی که در اوکراین برای کاستن از شدت تنش انجام شد، از کی یف خواست رسیدگی به پرونده های قضایی ناشی از اعتراضات را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوکراین، اشتون گفت که اقدامات جدیدی که آزادی تمامی بازداشت شدگان در جریان اعتراضات و خروج معترضان از ساختمان شهرداری شهر کی یف را در بر می گیرد، به آرام شدن اوضاع در اوکراین و برون رفت این کشور از بحران سیاسی جاری کمک می کند.

اشتون که بارها به کی یف سفر کرده است تا میانجیگر راهکاری برای ناآرامی های اوکراین باشد، افزود: این موارد، اقدامات حائز اهمیتی است.

وی در عین حال گفت که خواستار مختومه اعلام شدن پرونده های بلاتکلیف قضایی است.

این مقام مسوول در اتحادیه اروپا توضیح داد: از آزادی تقریبا همگی فعالان بازداشت شده استقبال می کنم و از مقامات اوکراین می خواهم همه پرونده های قضایی را مختومه اعلام کنند.

اشتون گفت: انتظار دارم این اقدام بدون تعلل انجام شود تا مذاکرات سیاسی این هفته در پارلمان را تسهیل کند.

مخالفان دولت اوکراین روز یکشنبه ساختمان شهرداری کی یف را پس از بیش از دو ماه اشغال، تخلیه کردند.

تخلیه ساختمان شهرداری شهر کی یف در ازای تصمیم دولت اوکراین در ارتباط با آزادی کلیه بازداشت شدگان در جریان ناآرامی های اخیر این کشور انجام شد.

اوکراین از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان/ آذر1392) به دلیل امضا نکردن توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا توسط ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری این کشور به صحنه اعتراضات مردمی و خشونت بار تبدیل شده است.

مترجمام**9109 **1010
کد N127066

وبگردی