آفتاب

استقبال گسترده از نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان ایرانی در ترکیه

استقبال گسترده از نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان ایرانی در ترکیه

آنکارا - ایرنا - نمایشگاه ˈ توانمندی های علمی و عملی دانش آموزان مجتمع آموزشی 22 بهمن آنکارا پایتخت ترکیه در حالی روز یکشنبه با استقبال گسترده علاقه مندان گشایش یافت که وزیر آموزش ملی ترکیه فردا از این رویداد بازدید می کند.

به گزارش ایرنا ، مراسم افتتاح این نمایشگاه که دستاوردهای علمی ، عملی و هنری صدها نفر از دانش آموزان ایرانی را به نمایش گذاشته است امروز با حضور ˈ علیرضا بیکدلی ˈ سفیر ایران در ترکیه ، ˈ ابوالحسین خلج منفرد ˈ رایزن فرهنگی ، شماری از کارکنان سفارت ، روسای نهادهای دولتی و علاقه مندان در آنکارا برگزار شد.

ˈ نابی اوجی ˈ وزیر آموزش ملی ترکیه طبق برنامه ریزی صورت گرفته ، فردا (دوشنبه) از این رویداد فرهنگی دیدن خواهد کرد. بازدید برخی از مسوولان ، معلمان و دانش آموزان مدارس ترکیه از این نمایشگاه در برنامه بازدیداز این رویداد گنجانده شده است.

ˈشهرام خواجه بهجانی ˈ مدیر مجتمع آموزشی 22 بهمن آنکارا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنکارا افزود: در این نمایشگاه صدها نفر از دانش آموزان ایرانی ، توانمندی های خود را در رشته های مختلف به نمایش گذاشته اند که این نمایشگاه در نوع خود بی نظیر است.

وی توضیح داد: وزیر آموزش ملی ترکیه به همراه برخی از دست اندرکاران ، معلمان و دانش آموزان مدارس مختلف این کشور در طول سه روز برگزاری این نمایشگاه از توانمندن های دانش آموزان ایرانی بازدید به عمل خواهند آورد.

خواجه بهجانی با یادآوری اینکه چنین نمایشگاه هایی توسط کشورهای پیشرفته دایر می شود، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد خود باوری نزد دانش آموزان ایرانی و نشان دادن توانایی های ایرانیان است.

وی درباره چگونگی برگزاری این نمایشگاه گفت: دانش آموزان ایرانی مقاطع مختلف تحصیلی این مجتمع آثار و توانمندی های خود را در در رشته های علوم اجتماعی ، ریاضی ، علوم ، ادبیات ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، ریاضی ، ژنتیک ، سلامت ، فرهنگی و هنری در غرفه هایی که برای آنان در نظر گرفته شده است ، به نمایش گذاشته اند.

بهجانی یادآورشد که غرفه ای نیز برای معرفی جاذبه های ایران، شعرای معاصر و گذشته احداث شده که استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

خاورم ** 230 **1010
کد N127064

وبگردی