آفتاب
اخبار فلسطین/

تظاهرات ضد دیدار ابومازن با170 صهیونیست/ادامه اقدامات توسعه طلبانه صهیونیستها

تظاهرات ضد دیدار ابومازن با170 صهیونیست/ادامه اقدامات توسعه طلبانه صهیونیستها

تظاهرات فلسطینی ها در مخالفت با دیدار رئیس تشکیلات خودگردان با 170 یهودی در رام الله و خود سوزی یک صهیونیست در تل آویو و ادامه اقدامات توسعه طلبانه صهیونیست ها علیه فلسطینی ها از مهمترین تحولات سرزمین های اشغالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، منابع فلسطینی اعلام کردند: دهها نفر با برگزاری تظاهرات در نزدیکی قبر یاسر عرفات در رام الله در کرانه باختری به دیدار ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان با هیئت رژیم صهیونیستی در رام الله اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواستار توقف مذاکرات سازش و آنچه تلاشهای عادی سازی نامیدند، شدند. شعارهایی با مضامین ما فروشی نیستیم،خواستار وحدت ملی هستیم،با دیدارهای عادی سازی مخالفیم، ای ابوعمار(یاسر عرفات) برخیز و بنگر اشغالگران میهمان شده اند سردادند.

از سوی دیگر تدابیر امنیتی ویژه ای دراطراف قبر یاسر عرفات اتخاذ شد و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان مانع از ورود تظاهرکنندگان به داخل محوطه اطراف قبر یاسر عرفات شدند.

ظهر امروز 170 جوان اسرائیلی به دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رفتند تا با وی دیدار کنند.

از سوی دیگر زید الشعبی از فعالان فلسطینی گفت: ما مخالفت حضور دانشجویان اسرائیلی در رام الله هستیم.این دانشجویان برای دانشجویان عرب در دانشگاه های داخل سرزمین های اشغالی محدودیت به وجود می آورند اما ما اینجا از آنها پذیرایی می کنیم.

وی افزود: اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین مغایر با خواست ملت فلسطین است. زمان آن فرا رسیده که این دیدارها و مذاکراتی که پس از بیست سال نتیجه ای در بر نداشته است پایان داده شود.

عمر عساف از دیگر فعالان فلسطینی نیز گفت: جهان رژیم اسرائیل را تحریم کرده است و ما در اینجا از آنها در نزدیکی قبر یاسر عرفات پذیرایی می کنیم.

وی افزود: این دیدارها مغایر با اراده ملت فلسطین در غزه و الاغوار است و ارتش رژیم صهیونیستی ما را می کُشد و ما از دانشجویان آنها که روزی نظامی رژیم صهیونیستی می شوند پذیرایی میکنیم.

از سوی دیگر ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با دانشجویان رژیم اسرائیل گفت: فلسطینی ها خواستار تقسیم بیت المقدس نیستند بلکه خواهان آن هستند که این شهر پایتخت دو کشور باشد و اعراب و اسرائیلی ها همزیستی مسالمت آمیز در آن داشته باشند.

وی رژیم اسرائیل را مسئول شکست مذاکرات سازش توصیف کرد و افزود: ادامه شهرک سازی در اراضی فلسطینی عامل شکست مذاکرات است.مذاکرات پس از دو ماه به پایان خواهد رسید و رژیم اسرائیل باید تصمیم بگیرد که خواهان صلح است یا خیر.

از سوی دیگر شیخ تیسیر التمیمی قاضی القضات سابق فلسطینی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای بررسی قانون اعمال حاکمیت این رژیم بر بیت المقدس در کنیست این رژیم از کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان خواست که به مسئولیت خود عمل کنند و از سازمان همکاری اسلامی نیز خواست که نشست فوق العاده برای بررسی خطراتی که ضد مسجد الاقصی و بیت المقدس وجود دارد برگزار کند.

این درحالی است که خبرگزاری معا از خودسوزی یک صهیونیست در تل آویو و انتقال وی به بیمارستان تل هشمویر خبر داد.

از سوی دیگر منابع فلسطینی به مصادره زمینهای فلسطینی ها در منطقه استراتژیک روستای بورین،تل و مادما در جنوب نابلس اشاره کردند.

غسان دگلس مسئول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری اعلام کرد: رژیم صهیونیستی بر 3900 متر از اراضی جنوب نابلس چنگ انداخته و آنها را مصادره کرده است.

این در حالی است که منابع فلسطینی از ایجاد دیوار حائل در اطراف هتل کلیف در منطقه ابودیس که مالکیت آن به خانواده عیاد از منطقه ابودیس بر می گردد خبر دادند.

این منابع هدف از این اقدام صهیونیستها را مصادره هتل دانستند.

منابع فلسطینی از اعمال محدودیت برای  کشاورزان فلسطینی در جنوب شرق بیت لحم از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

از سوی دیگر محمود الهباش وزیر اوقاف و امور دینی فلسطینی گفت: حاکمیت غیر فلسطینی ها بر مسجد الاقصی و دیگر اماکن دینی اسلامی قابل قبول نیست و این حق مسلمانان ومسیحیان است و رویاهای اسرائیلی ها برای تقسیم مسجد الاقصی محقق نخواهد شد.

خبر دیگر اینکه رامی الحمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با مایکل راتنی کنسول آمریکا در رام الله دیدار و گفتگو کرد.

کد N127012

وبگردی