آفتاب

26 قطعنامه حاصل دو روز نشست 13 کشور اسلامی در تهران

26 قطعنامه حاصل دو روز نشست 13 کشور اسلامی در تهران

آخرین دور از دومین اجلاس کمیته تخصصی روابط سیاسی خارجی اجلاس بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در هتل آزادی تهران با حضور هیات‌های پارلمانی 13 کشور اسلامی در هتل آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حاشیه این نشست، کاظم جلالی سخنگوی نهمین اجلاس بین‌المللی بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این نشست از روز گذشته آغاز و برای تدوین قطعنامه‌های اجلاس سران برگزار شد و امشب آخرین جلسه آن به جهت نهایی کردن مصوبات تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در این دو روز 26 قطعنامه به تصویب رسید و قرار است بعد از نهایی شدن این قطعنامه‌ها برای کنفرانس روسای مجالس ارسال شود.

وی تصریح کرد: موضوعاتی نظیر فلسطین و سرزمین‌های اشغالی لبنان و سوریه، مبارزه با افراط‌گرایی، اسلام‌هراسی، حقوق مسلمانان در کشورهای غیرمسلمان،‌ نفی تحریم علیه کشورهای اسلامی، برادری و همکاری‌های پژوهشی و فنی میان کشورهای مسلمان و موضوع مشکلات اقلیت‌های مسلمان در میانمار، سومالی و همچنین موضوع برچیده شدن سلاح‌های کشتار جمعی از اهم موضوعاتی است که در 26 قطعنامه در این دو روز تصویب شد و در جلسه امشب به تصویب نهایی خواهد رسید.

انتهای پیام

کد N126995

وبگردی