آفتاب

افزایش اخراج سربازان ارتش آمریکا به دلیل تخلفات

افزایش اخراج سربازان ارتش آمریکا به دلیل تخلفات

تعداد سربازان آمریکایی که به دلیل تخلف یا رفتار نادرست از ارتش اخراج شده‌اند در سال‌های اخیر افزایش یافته چرا که ارتش آمریکا از یک دهه پیش بیشتر تمرکز خود را به جای قابلیت شخصیتی و رفتاری، بر قابلیت جنگی معطوف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، داده‌ها نشان می‌دهند که تعداد افسرانی که به دلیل تخلف یا رفتار نادرست، ارتش آمریکا را ترک کرده‌اند نسبت به سه سال گذشته سه برابر است. تعداد سربازان وظیفه‌ای که به دلیل مصرف مواد مخدر، مواد الکلی، تخلف و دیگر رفتارهای نادرست از ارتش اخراج شده‌اند در سال 2007 میلادی 5600 تن بوده و سال گذشته به بیش از 11 هزار تن رسیده است.

این داده‌ها همچنین بیانگر رشد سریع ارتش آمریکا در اواسط دهه گذشته و تصمیماتی درباره تقلیل اندک استانداردها به منظور دعوت و حفظ ده‌ها هزار سرباز برای پر کردن درجات است چرا که پنتاگون نیروهای مستقر در عراق را در آن زمان افزایش داده و به جنگ در افغانستان نیز ادامه داد.

ژنرال ری اودیرنو، رییس ستاد ارتش آمریکا گفت: نمی‌گویم که خلا شخصیت و رفتار در صحنه جنگ قابل تحمل است اما با توجه به این حقیقت که 10 یا 12 سال به جنگ و استقرار مداوم پرداختیم، این امر حاکی از آن است که احتمالا تمرکز خود را به این مساله از دست داده‌ایم. گاهی اوقات در گذشته به دلیل قابلیت و تعهد ما شخصیت و رفتار را نادیده گرفته‌ایم.

در سال گذشته میلادی تعدادی از رسوایی‌های بزرگ از جمله تجاوزهای جنسی، بدرفتاری با دشمنان و هزینه‌های بدون نظارت، ارتش را در برگرفته و منجر به بازبینی‌های گسترده و تعیین سیاست‌های جدید پرسنلی شده است.

ژنرال اودیرنو گفت: در حال حاضر ما توجه بیشتری به این مساله می‌کنیم و به هیچ وجه بی‌شخصیتی و رفتار نادرست را تحمل نخواهیم کرد. ما باید توجه خودمان را بار دیگر به این مساله معطوف کرده و به جای درست باز گردیم.

همزمان با اینکه ارتش کاهش نیروهای خود در سال‌های اخیر را آغاز کرده تا در سال 2015 میلادی به هدفی برابر با 490 هزار نیرو برسد،‌ تمایل و قدرت رهبران برای خلاص شدن از سربازان متخلف بیشتر شده است.

نیروی دریایی آمریکا نیز روند مشابهی در پیش گرفته است.

هنگامی که تصمیم برای کاهش تعداد 370 هزار نیروی دریایی آمریکا در سال 2004 میلادی اتخاذ شد، تعداد اخراج سربازانی که تخلف کرده بودند یا رفتار نادرست داشتند، نیز افزایش یافت.

در سال 2006 میلادی بیش از 8400 تن از نیروهای دریایی به دلیل تخلف اخراج شدند.

گزارش شده که از نیروی هوایی آمریکا که نسبت به ارتش و نیروی دریایی کوچکتر است، تعداد کمتری از افسران و سربازان وظیفه به دلیل رفتار نادرست و تخلف اخراج شده‌اند. تعداد افسران اخراج شده از نیروی هوایی در سال 2001 میلادی 20 تن و در سال 2007 میلادی در بالاترین میزان به 68 تن رسید. دررابطه با سربازان وظیفه نیروی هوایی که در سال 2002 میلادی 4500 تن بودند در سال 2013 میلادی به 2900 تن کاهش یافت.

در رابطه با تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نیز به طور کلی حدود 4400 تن در سال 2007 میلادی به دلیل رفتار نادرست و تخلف سمت خود را ترک کرده‌اند.

ژنرال اودیرنو افزود: ما با رهبران ارشد درباره پیامدهای قدرت و اینکه چطور شخصیت افراد را تغییر می‌دهد، صحبت می‌کنیم. همزمان با اینکه عملیات نظامی در سراسر جهان انجام می‌دهیم،‌ نماینده آمریکا با ارزش‌های اخلاقیمان هستیم. ما معتقدیم که باید به یک استاندراد عالی پایبند باشیم.

انتهای پیام

کد N126976

وبگردی