آفتاب

آلمان نازی به دنبال ساخت سوپر پشه‌های حاوی ویروس مالاریا بود

آلمان نازی به دنبال ساخت سوپر پشه‌های حاوی ویروس مالاریا بود

یک محقق آلمانی مدعی است که دانشمندان آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم به صورت محرمانه در حال برنامه ریزی برای پرورش "سوپر پشه‌های آلوده به ویروس مالاریا" بوده‌اند تا آنها را از طریق هوا به روی اراضی دشمنان‌شان بیندازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، دکتر کلاوس رینهارت، استاد دانشگاه توبینگن، به برخی شواهد تاریخی درخصوص پژوهش‌های تسلیحات بیولوژیکی آلمان نازی دست پیدا کرده است.

وی به بررسی اسناد موسسه حشره شناسی وافن-اس اس پرداخته و این سوال برایش پیش آمده که چرا شاخه مسلح حزب نازی نیاز به مطالعه حشرات دارد.

کلاوس گفت که در جریان جنگ جهانی دوم آلمان نازی چندین مرکز پژوهش حشره شناسی داشته و موسسه وابسته به اس اس حشراتی را که تهدیدی بالقوه برای ذخیره غذایی مهم آلمان نازی بودند، مطالعه نمی‌کرده است.

رینهارت پس از زیر و رو کردن بایگانی‌ها و مطالعات پس از جنگ به این نتیجه رسیده که اگر چه این موسسه قصد داشته با بیماری‌های قابل انتقال از طریق حشرات مقابله کند اما مطالعاتی انجام داده که آیا می‌توان از پشه‌های حاوی مالاریا در سلاحهای بیولوژیکی استفاده کرد یا خیر.

به گفته محققان یافته‌های رینهارت بار دیگر بحث مربوط به تلاش آلمان نازی برای دستیابی به تسلیحات بیولوژیکی را داغ می‌کند.

رینهارت عنوان کرده که در سال 1944 موسسه حشره شناسی اس اس همچنین وظیفه پیدا کرده تا گونه‌های مختلف پشه‌ها را به منظور تعیین قابلیت آنها برای زنده ماندن بدون آب و غذا و در عین حال آلوده شدن به ویروس مالاریا برای آنکه با بمبهایی از طریق هوا به روی اراضی دشمن انداخته شوند، آزمایش کند.

انتهای پیام

کد N126975

وبگردی