آفتاب

جمشید مشایخی: تیم ملی ایران با اشک شوق مردم زنده ماند/توهین به مسی مثل توهین به جهان‌پهلوان تختی است

جمشید مشایخی: تیم ملی ایران با اشک شوق مردم زنده ماند/توهین به مسی مثل توهین به جهان‌پهلوان تختی است

جمشید مشایخی پیشکسوت سینما و تلویزیون امروز (یکشنبه) در نشست حامیان تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جمشید مشایخی پیشکسوت سینما و تلویزیون در نشست خبری حامیان تیم ملی فوتبال ایران گفت: «تیم ملی ایران مثل یک غنچه ای با اشک شوق ملت ایران باطراوت ماند. تمام اعضای تیم ملی ایران با مردم این کشور هم خون هستند و باید از آنها حمایت کنیم. ما پهلوانان بازرگی چون تختی را در این کشور داشته ایم که همه مردم به وجود او افتخار می کنند. امیدوارم هزاران تختی دیگر در ایران متولد شوند.»

او ادامه داد: «من از کودکی بازی های فوتبال را دنبال می کردم و به این ورزش علاقه دارم. ما ملت ریشه دار و با فرهنگی هستیم و همیشه باید به دنبال صلح و دوستی باشیم. به نظر من در هیچ کشوری به اندازه ایران انسانیت و بزرگواری وجود ندارد. اگر انگلیسی ها و آْلمانی ها شکسپیر و گوته دارند، ما هزاران هنرمند و پهلوان داریم که برای همیشه نامشان در تاریخ می ماند.»

استاد مشایخی در مورد حضورش در اسپانیا برای دلجویی از لیونل مسی گفت: «من کوچک ترین عضو این مرز و بوم هستم و برای این کار پافشاری نداشتم. من از دیدن این رفتارها ها خجالت کشیدم و همانطور که پیش از این گفتم کسانی که توهین و بی احترامی کردند، ایرانی نبودند. در حال حاضر مسی ورزشکار شماره یک جهان است و سوال اینجاست که اگر در آن زمان به جهانپهلوان تختی توهین می کردند، ما خوشحال می شدیم؟ به همین خاطر نسبت به این کار احساس مسئولیت کردم و هدفم این بود که همراه با چند هنرمند دیگر برای دلجویی از مسی اقدام کنیم. در غیر اینصورت نمی خواستم بگویند که مشایخی این کار را برای خودش کرده. باید همه بدانند که مردم ایران بااخلاق هستند.»

252 43

 

کد N126852

وبگردی