آفتاب
حبیبی در نشست دبیران حزب مؤتلفه:

نباید اجازه دهیم آمریکایی‌ها نیات شوم خود را در مذاکرات عملی کنند

نباید اجازه دهیم آمریکایی‌ها نیات شوم خود را در مذاکرات عملی کنند

اگر تفسیرهای نادرست آمریکا همچنان ادامه داشته باشد ملت ایران همانطور که در راهپیمایی 22 بهمن موضع خود را شفاف بیان کردند، توافقنامه را باطل اعلام خواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم آمریکاییها که در تهدید و تحریم به مقاصد خود نرسیدند، نیات شوم خود را در مذاکرات عملی کنند و به اهداف خود تحت پوشش گفتگو برسند.

به گزارش ایلنا، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان جلسه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت با اشاره به اهمیت توافقنامه ژنو اظهار داشت: بعد از قرارداد الجزایر، توافقنامه ژنو مهمترین مسئله در تعیین مناسبات جمهوری اسلامی ایران با غرب و بویژه آمریکاست، اگر دقت‌های حقوقی، فنی، مالی و محاسباتی دقیق صورت نگیرد، آسیب خواهیم دید.

حبیبی با اشاره به فراخوان رئیس جمهور در نقد توافقنامه ژنو بیان داشت: تفسیرهای نادرست آمریکا از توافقنامه نشان می‌دهد که در نگارش متن دقت‌های حقوقی لازم صورت نگرفته است و اگر قرار باشد از یک متن واحد چند برداشت متفاوت صورت گیرد، معلوم است که توافق کاملی وجود ندارد.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ده‌ها تصمیم در مورد مسائل فنی تأسیسات هسته‌ای و نیز مسائل مربوط به مناسبات مالی ایران با غرب گرفته‌اند در حالی که از نتیجه حاصله به نظر می‌رسد در موضوع دانش کارشناسی و نیز اطلاعات به هنگام نواقصی وجود داشته است.

حبیبی به تیم مذاکره کننده هشدار داد: اگر تفسیرهای نادرست آمریکا همچنان ادامه داشته باشد ملت ایران همانطور که در راهپیمایی 22 بهمن موضع خود را شفاف بیان کردند، توافقنامه را باطل اعلام خواهند کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: باید دقیق ارزیابی کرد چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم، تا اینجای عمل به توافق به نظر می‌رسد داده‌های ما بیشتر از ستاند‌ه‌ها بوده است.

حبیبی تاکید کرد: هزینه‌های تعلیق باید از سوی نهادهای نظارتی محاسبه شود و در مذاکرات به عنوان اصلی‌ترین مطالبه جمهوری اسلامی مطرح شود؛ ما نباید از یک سوراخ چند بار گزیده شویم. نباید اجازه دهیم آمریکاییها که در تهدید و تحریم به مقاصد خود نرسیدند، نیات شوم خود را در مذاکرات عملی کنند و به اهداف خود تحت پوشش گفتگو برسند.

وی با اشاره به پیامهای روشن حضور بی سابقه و میلیونی مردم در راهپیمایی حماسی 22 بهمن تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در هزاران شهر و روستای کشور در سالروز پیروزی انقلاب اوج خلق حماسه سیاسی بود. اولین پیام مردم این بود که به انقلاب، امام و رهبری وفادارند و تا پای جان حاضر به فداکاری هستند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: دومین پیام مردم در راهپیمایی این بود که مانند گذشته آمریکا را دشمن اصلی انقلاب می‌دانند و برای مبارزه با آمریکا از هیچ فداکاری و ایثار دریغ ندارند. سومین پیام مردم این بود که به شعار ملی انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست ایمان دارند و تحت هیچ شرایطی ازاین حق صرف‌نظر نمی‌کنند. لذا کسانی که دنبال سازش و انفعال در برابر دشمن هستند باید از این راه برگردند و از تیم مذاکره کننده چنین انتظاری نداشته باشند.

حبیبی با اشاره به مذاکرات وین گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی باید در این دور از مذاکرات به نمایندگی از ملت و حضور میلیونی آنها در راهپیمایی 22 بهمن با قدرت هر چه بیشتر در برابر 1+5 ظاهر شوند و اگر آنها به زیاده‌خواهیهای خود اصرار دارند عطای مذاکره را به لقای آن ببخشند و برگردند و اگر غفلتی صورت گرفته جبران کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که نفرت مردم نه تنها کم نشده است بلکه بیشتر هم شده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نشست بین‌المجالس اسلامی اظهار داشت: این نشست فرصت خوبی است که دیپلماسی پارلمانی جمهوری اسلامی به کمک دیپلماسی رسمی کشور بیاید و یک روشنگری خوب در قبال جنایات ابرقدرتها در جهان اسلام صورت گیرد.

«حضور 30 رئیس مجلس کشورهای اسلامی و نمایندگان 52 کشور اسلامی در تهران نشان می‌دهد که سیاست انزوای ایران شکست خورده است و انشاءالله این نشست راه حلی برای مشکل تروریسم در دنیای اسلام پیدا کند.»

حبیبی با اشاره به نشست ژنو و اظهارات اخضر ابراهیمی و بن بست‌های موجود در مذاکرات حل بحران سوریه بیان داشت: طرح آمریکا در مذاکرات ژنو یک طرح شکست خورده است. آنها کسانی را در ژنو گردهم آوردند که گروههای تروریستی در سوریه را نمایندگی نمی‌کنند. لذا هر گونه توافق در ژنو منجر به پایان خونریزی در سوریه نیست. راه حل بحران سوریه اول توقف ارسال سلاح برای تروریستهای سوریه، دوم آتش بس و سوم گفتگو است.

وی افزود: از طرفی پافشاری معارضین بر مواضع خود و عدم اتفاق نظر آنان امکان دستیابی به توافقات را غیرممکن می‌کند. اینها که در ژنو آمده‌اند بخش سیاسی معارضین هستند. بخش نظامی آنها که مولد تروریسم در سوریه و منطقه هستند به پای میز مذاکرات نیامده‌اند.

حبیبی همچنین در مورد حمایت صریح وزارت خارجه آمریکا از کروبی و موسوی اظهار داشت: از آغاز فتنه 88 تا کنون آمریکا، اسرائیل و انگلیس بارها از سران فتنه دفاع کرده‌اند و هیچ کتمان هم نکرده‌اند. اینها که دنبال رفع حصر در داخل هستند و برخی از آنها افراد موجهی هم هستند باید به این سئوال پاسخ بدهند که رفع حصر کسانی که بی پرده‌پوشی، مورد حمایت دشمنان اسلام هستند چه معنا دارد.

وی در خصوص نظر شورای نگهبان در مورد ایرادی که به تبصره 21 در خصوص هدفمندی یارانه‌ها گرفته، گفت: دولت و مجلس باید عزم خود را جزم کنند و قانون هدفمندی یارانه‌ها و نیز برنامه پنج ساله در خصوص واقعی کردن قیمت انرژی در داخل را اجرا کنند. هر گونه تأخیر در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای اقتصاد کشور آسیب و آفت دارد.

حبیبی در پایان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به دانشجویان انقلابی گفت: تصریح رهبری به ضرورت آمادگی افسران جوان جنگ نرم برای مقابله با دسیسه‌های دشمن و نیز سه رهنمود ایشان برای کار تشکیلاتی آنها، بیانگر ضرورت اهتمام به انسجام، هوشیاری و رفتار بهنگام دغدغه‌مندان آرمانهای انقلاب اسلامی است. جوانان حزب موتلفه اسلامی بر روی پیام ایشان مداقه خواهند کرد و در مسیر عمل به آن خواهند کوشید.

کد N126758

وبگردی