آفتاب

250 افراطی، زنگ خطر تروریسم در لندن را به صدا درآورده‌اند

250 افراطی، زنگ خطر تروریسم در لندن را به صدا درآورده‌اند

مقامات امنیتی بلندپایه انگلیس معتقدند بازگشت 250 افراطی انگلیسی بازگشته از سوریه زنگ خطر تروریسم را در این کشور به صدا درآورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نشریه ساندی تایمز، مقامات امنیتی بلندپایه انگلیس می‌گویند این تعداد زیاد افراط‌ گرای بازگشته به انگلیس که پنج برابر بیشتر از آمار گزارش شده قبل است نشان دهنده خطر فزاینده افراط‌گرایی است.

بر اساس گزارش پلیس و سرویس MI5 پاییز گذشته توطئه جدی یکی از گروه‌های افراط‌گرایان بازگشته از سوریه را که قصد انجام حمله مسلحانه‌ای به شیوه حملات تروریستی بمبئی در یکی از مکان‌های پر رفت و آمد لندن داشتند خنثی کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: 400 افراط‌گرای انگلیسی طی دو سال گذشته به سوریه رفته‌اند که 20 تن از آنها کشته شده‌اند و هم اکنون نزدیک به 100 انگلیسی در سوریه در حال نبرد هستند.

این گزارش عنوان می‌کند که سرویس‌های امنیتی انگلیس نظارت نزدیکی بر این 250 افراطی بازگشته از سوریه که شامل شبه‌نظامیان باتجربه در افغانستان و پاکستان می‌شوند، دارند.

براساس گزارش ساندی تایمز، بیش از نیمی از افرادی که به سوریه رفته‌اند به انگلیس بازگشته‌اند که همگی آنها برای مدتی در اردوگاه‌های تروریست‌ها آموزش نظامی دیده‌اند و تجارب رزمی زیادی کسب کرده‌اند و گمان می‌رود که برای هر عملیاتی آماده باشند.

انتهای پیام

کد N126692

وبگردی