آفتاب
با حضور اندیشمندان مالزیایی

سمینار جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی در مالزی برگزار شد

سمینار جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی در مالزی برگزار شد

سمینار جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی با حضور اندیشمندان، محققان و فعالان ایرانی و مالزیایی در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، در این سمینار که توسط رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در هتل دیپالمای شهر کوالالامپور برگزار شد مباحث مختلف مربوط به جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی توسط سخنرانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با توجه به این که میهمانان دعوت شده به این سمینار عمدتا از مالزی بودند بخش‌هایی از این سمینار از جمله سخنرانی یکی از سخنرانان به زبان مالایی برگزار شد.

علی اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی درباره این سمینار گفت: هدف از برگزاری این میزگرد مطرح کردن پیشنهادی بود که رییس‌جمهور اسلامی ایران در رابطه با جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی در سازمان ملل مطرح کرد.

او تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم تا این نظریه را در منطقه شرق آسیا گسترش بدهیم و نظریات اندیشمندان مالزیایی را از جریانات مختلف فکری در سطح دانشگاه، حوزه‌ها و مدارس دینی در این خصوص داشته باشم.

ضیائی اظهار کرد: به حمدالله در این میزگرد هم از علمای مالزی، هم از اندیشمندان دانشگاهی و هم از مراکز تحقیقات استراتژیک مالزی افرادی بودند که نظرات خود را مطرح کردند.

وی افزود: آن‌ها به طور کلی این جریان مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم را امر بسیار مناسبی دیدند و شرایط آن را برای مطرح کردن در مالزی و کشورهای شرق آسیا بسیار مهیا دیدند.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی بیان کرد: آن‌ها هم‌چنین از این که این جریان برای اولین‌بار از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده ابراز خرسندی کردند و خواستار آن شدند تا این میزگردها در آینده نیز تداوم داشته باشد.

در این سمینار چهار نفر از اساتید دانشگاه و شخصیت‌های علمی و دینی دو کشور شامل شیخ عبدالغنی شمس الدین رییس مجمع العلمای مالزی، دکتر کریم داگلاس کرو استاد دانشگاه مالایا، دکتر عزمی بن حسن استاد دانشگاه و عضوانستیتو جغرافیای فضایی دانشگاه یوتی‌ام مالزی و دکتر فیصل بن موسی (تهرانی) استاد دانشگاه ملی مالزی سخنرانی کردند.

انتهای پیام

کد N126681

وبگردی