آفتاب

سرلشکر باقری: نبردهای امروز به جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است

سرلشکر باقری: نبردهای امروز به جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است

معاون ارکان و امور مشترک ستادکل نیروهای مسلح گفت: نبردهای امروز به نبردهای گرم مانند جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است و حتی در نیروی انتظامی شاهد آن‌ هستیم که مأموریت‌های مختلفی وجود دارد که نیازمند پویایی و آمادگی بدنی بسیاری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در نخستین همایش تخصصی تربیت بدنی نیروهای مسلح اظهار کرد: ما به عنوان جامعه اسلامی بویژه نیروهای مسلح این جامعه باید تلاش کنیم تا به تربیت بدنی مدنظر اسلام و رهبر جامعه اسلامی دست پیدا کنیم.

وی افزود: اگر کمی در دین اسلام و آنچه توسط پیامبر گرامی اسلام به عنوان توصیه‌های خودسازی به وسیله ورزش آمده است توجه کنیم، درمی‌یابیم که ورزش یکی از مهم‌ترین توصیه‌های دین ما است و سوارکاری و تیراندازی محبوب‌ترین ورزش‌ها برای پیامبر(ص) بود.

باقری ادامه داد: ورزش همانطور که متخصصان و صاحب‌نظران گفته‌اند، تأثیر بسیاری در زندگی و پویایی جامعه دارد که باید به عنوان بخشی از برنامه‌های هفتگی و روزانه اجرا شود و این در نیروهای مسلح واجب است. نبردهای امروز به نبردهای گرم مانند جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است و حتی در نیروی انتظامی شاهد آن هستیم که مأموریت‌های مختلفی وجود دارد که نیازمند پویایی و آمادگی بدنی بسیاری است.

معاون ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح تصریح کرد: ورزش همگانی نیازمند تدوین و تبیین استاندارهایی است و مدیران ورزشی نیروهای مسلح این استاندارها را تعریف کرده‌اند. محققان با بررسی مشکل عدم تناسب بدنی در نیروهای مسلح چند کشور از جمله کشورهای آمریکایی و اروپایی به این نتیجه دست یافته‌اند که افزایش وزن و عدم امادگی در همه این نیروها مشترک و مشکلی بزرگ است.

مقام معظم رهبری هفته‌ای دو بار به کوهنوردی و راهپیمایی می‌روند

وی در ادامه با بیان اینکه "مقام معظم رهبری در هفته دو بار به کوهنوردی و راهپیمایی می‌روند و یکی از تاکیدات مهم ایشان پرداختن به ورزش بویژه ورزش قهرمانی است"، افزود: یکی از کسانی که به خوبی به منویات رهبری توجه داشت، سردار شهید حسن طهرانی مقدم بود. وی در رشته‌های مختلف ورزشی مانند فوتبال و کوهنوردی فعالیت و سرآمد نیروهای مسلح بود.

باقری با بیان اینکه "رشته‌های پنج گانه در نیروهای مسلح در بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی تأثیر بسزایی در آمادگی نیروها در مقابل تهدیدات داشته و ما مسأله تربیت بدنی را یکی از شاخص‌های ارزیابی نیروهای مسلح قرار داده‌ایم"، اظهار کرد: بعد دیگر ورزش، ورزش قهرمانی است که به یاری خداوند در نیروهای مسلح و در مسابقات ملی، منطقه‌ای و جهانی بویژه در مسابقات ارتش‌های دنیا به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌ایم.

معاون ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: تیم‌های ورزشی در نیروهای مسلح باید از خود نیروهای مسلح تشکیل شده باشد و نه اینکه به طور مثال بازیکن یا ورزشکاری را از بیرون از نیروهای مسلح به خدمت بگیریم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر برنامه‌ریزی اصولی باشد و معیارها دقیق تنظیم شده باشد، حتماً به یاری خدا به اهداف متعالی و نتایج ویژه در میدان‌های ورزشی دست پیدا خواهیم کرد. یکی از اهداف این همایش، راهنمایی نیروهای مسلح و ستاد کل برای ترمیم و برنامه‌ریزی عالی برای ورزش و تربیت بدنی نیروهای مسلح است.

انتهای پیام

کد N126680

وبگردی