آفتاب

مذاکره با یک رهبرمعترضین تایلندی برای پایان اعتراض هابی نتیجه ماند

مذاکره با یک رهبرمعترضین تایلندی برای پایان اعتراض هابی نتیجه ماند

تهران - ایرنا - پلیس تایلند و یک رهبر عمده مخالفان دولت این کشور روز یکشنبه موفق نشدند درمورد پایان دادن به اعتراض های خیابانی و اشغال مراکز دولتی دربانکوک پایتخت که موجب اخلال در این شهر شده است، به توافقی دست یابند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، گفت وگوها با «لوانگ پو بودها ایسارا» یک رهبر معترضین تایلندی که خواهان برکناری «یینگلوک شیناواترا» نخست وزیر این کشور هستند، با هدف پایان دادن به اقدام معترضین برای اشغال دوایر دولتی در شمال پایتخت در حالی ناکام ماند که سومین روز از عملیات امنیتی پلیس به منظور بازگشایی راههای ارتباطی مسدود شده و پایان دادن به اشغال مراکز دولتی ازسوی معترضین جریان دارد.

براساس این گزارش، این رهبر معترضین تایلندی در گفت وگو با «نارت نانتاچات» مقام مسوول اداره پلیس ایالتی بانکوک گفته است که دولت از درخواست برای بازگشایی راه های مسدود شده به عنوان بهانه ای جهت سرکوب معترضین استفاده می کند.

این درحالی است که پلیس تایلند با وعده متوسل نشدن به اعمال زور در این عملیات، اقدام معترضین برای مسدود کردن راه های ارتباطی و مراکز دولتی در پایتخت را موجب اخلال در تردد روزانه مردم در این شهر ذکر کرد و گفت که نیروهای امنیتی در تلاش برای بازگشایی مناطق مسدود شده هستند.

این گزارش می افزاید با بی نتیجه ماندن این گفت و گوها قرار شد تاریخ دیگری برای ادامه این مذاکرات تعیین شود.

صدها نفر از نیروهای پلیس تایلند از روز جمعه عملیات بازگشایی راه های ارتباطی مسدود شده و ساختمان های دولتی را که در بانکوک به اشغال معترضین درآمده است، آغاز کرده و مسوولین گفته اند درصدد هستند تا این عملیات به آرامی و به دور از هرگونه خشونت انجام گیرد.

با این حال این عملیات هنوز شامل مراکز وسیع تر در مرکز پایتخت که در اشغال گروه های عمده معترض قرار دارد، نبوده و فقط به ادارات دولتی که در حومه بانکوک قرار دارند، محدود شده است.

مخالفان دولت تایلند از آبان ماه تاکنون در تلاش برای برکناری نخست وزیر اقدام به مسدود کردن راه های ارتباطی و اشغال دوایر دولتی در بانکوک کرده اند.

آساق 1450**1545
کد N126517

وبگردی