آفتاب

فردا شب ضیافت شام اشتون و ظریف

 فردا شب ضیافت شام اشتون و ظریف

سیدعباس عراقچی در مورد ازسرگیری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بامداد دوشنبه( 28 بهمن ماه) تهران را به مقصد وین ترک می‌کند.


 

به گزارش آفتاب به نقل از بهار نیوز عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: وزیر امور خارجه امشب در راس هیئتی به منظور از سرگیری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 با هدف مذاکرات درباره گام نهایی توافق‌نامه ژنو عازم وین می‌شود.
 
سیدعباس عراقچی در مورد ازسرگیری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بامداد دوشنبه( 28 بهمن ماه) تهران را به مقصد وین ترک می‌کند. وی افزود: این مذاکرات فردا (دوشنبه 28 بهمن‌ماه) در ضیافت شام محمدجواد ظریف و کاترین اشتون"آغاز خواهد شد. گفتنی است؛ صبح روز سه‌شنبه (29 بهمن‌ماه) نشست ایران و 1+5 با حضور وزیر خارجه ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی 1+5 ادامه می‌یابد.
همچنین؛ قرار است در این گفتگوها چارچوب مذاکرات و موضوع‌های گفتگو برای اجرایی کردن گام نهایی توافق‌نامه ژنو که در برنامه اقدام مشترک آمده است، مشخص شود. این در حالی است که ظریف و اشتون توافق کرده‌اند تا هر ماه برای ادامه مذاکرات یک نشست در سطح عالی داشته باشند. شایان ذکر است؛ وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته این مذاکرات را سخت و فشرده توصیف و تاکید کرده که در این گفتگوها حقوق هسته‌ای ملت ایران حفظ خواهد شد.
کد N126512

وبگردی