آفتاب

موحدی کرمانی: مذاکره‌کنندگان ایران به توطئه‌های استکبار آگاه هستند

موحدی کرمانی: مذاکره‌کنندگان ایران به توطئه‌های استکبار آگاه هستند

ایسنا نوشت:

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم ایران اسلامی همواره موقعیت‌شناس هستند و موقعیت‌های حساس را درک می‌کنند و به صحنه می‌آیند.

آیت‌الله موحدی کرمانی شامگاه 26 بهمن در بدو ورود به گیلان، اظهار کرد: آمریکا در همه حال به فکر ضربه زدن به نظام ماست و هر خاطره‌ای که از آمریکا داریم، مربوط به دشمنی‌هاست.

وی با بیان اینکه "گزینه نظامی آمریکا علیه ایران اصلی‌ترین ضربه را به دشمنان و اسرائیل وارد خواهد کرد"، گفت: آمریکا اگر گزینه نظامی علیه ایران انتخاب کند، ضرر می‌کند. نظام سلطه می‌داند که جنگ با ایران ساده نیست. آمریکا نیز به خوبی می‌داند که ایران اسلامی حسابش از عراق و لبنان جداست زیرا کشوری متحد، منسجم، قوی و قدرتمند با نیروهای مسلح بیدار دارد که نمی‌شود با آنها جنگید.

موحدی کرمانی در ادامه ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره موقعیت‌شناس هستند و موقعیت‌های حساس را درک می‌کنند و به صحنه می‌آیند. ایستادگی ملت در برابر دسیسه‌های دشمنان، پیام اصلی راهپیمایی 22 بهمن است. مردم با حضورشان در راهپیمایی نشان دادند که یک ملت در برابر دشمنی‌ها با نظام ایستاده است و با یک ملت نمی‌شود در افتاد.

وی با بیان اینکه "مسئولان در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیارند"، تصریح کرد: هیأت مذاکره‌کننده ایرانی نسبت به شرایط و توطئه‌های استکبار آگاه هستند و برخی مقامات وزارت خارجه نیز در این راستا صحبت‌های خوبی مطرح کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران به مسأله سوریه نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که ادعای دموکراسی دارند، به سوریه و عراق چه کار دارند؟ مردم حق تصمیم‌گیری در حکومتشان را دارند. اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران عامل بی‌ثباتی در منطقه است، حرف‌های بی‌ربطی است که دنیا به آن می‌خندد، آمریکا ریشه اصلی بی‌ثباتی در سوریه و لبنان است و انقلاب اسلامی حامی مظلومان است.
/27220

 

کد N126460

وبگردی