آفتاب

اعتصاب غذای یک قاتل نژادپرست به بهانه بازی های ویدئویی

اعتصاب غذای یک قاتل نژادپرست به بهانه بازی های ویدئویی

"آندرس برینگ برویک" قاتل نام آشنای نروژی که در یک روز و دو عملیات تروریستی جداگانه، 77 نفر را به کام مرگ فرستاد، تهدید کرد که اگر بازی های ویدئویی مورد علاقه اش در اختیار وی قرار نگیرند دست به اعتصاب غذا می زند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساندی تلگراف، "آندرس برینگ برویک" با انتشار نامه ای از مقامات زندانی که در آن دوران محکومیت خود را سپری می کند، 12 درخواست مطرح کرد.

برویک در 22 جولای سال 2011 میلادی ابتدا با بمب گذاری در مقابل دفتر نخست وزیری نروژ و سپس آتش گشودن به سوی جوانانی که در یک برنامه حزبی در جزیره ای تفریحی دز نزدیکی اسلو گردهم آمده بودند 77 نفر را از پای درآورد. تحقیقات از برویک نشان داد که وی از مسیحیان تندرو بوده و معتقد است که تمام مسلمانان باید از اروپا اخراج شوند.

برویک در اعترافات خود پس از بازداشت، مدعی شده بود هدف من این بود که از یک تهاجم اسلامی به اروپا جلوگیری کنم. وی همچنین جامعه چند فرهنگی نروژ را به باد انتقاد گرفت و گفته بود کسانی که برای این کار تلاش می کنند درصدد تخریب کشور هستند.

برویک در این نامه جدید خود اعلام کرده که در زندان تحت شکنجه قرار گرفته از همین رو 12 درخواست را برای بهبود شرایط خود مطرح کرده تا باقی مانده محکومیت 21 ساله خود را با آرامش بیشتری سپری کند.

از جمله درخواست هایی که برویک در نامه خود بر آنها تاکید کرده به فراهم شدن شرایط بهتر برای قدم زدن روزانه، امکانات و شرایط لازم برای برقراری ارتباط با دنیای خارج از زندان، و جایگزین شدن کنسول پلی استیشن2 با دستگاه های PS3 و همچنین فراهم شدن امکان دسترسی به بازی های بیشتر، می توان اشاره کرد.

برویک همچنین از صندلی که هم اکنون در زندان در اختیار اوست ابراز نارضایتی کرده و خواستار در اختیار داشتن یک مبل راحتی شده و تهدید کرده اگر خواسته های او به ویژه مورد بازی های ویدئویی در اختیارش قرار نگیرد، دست به اعتصاب غذا می زند.

برویک در نامه خود آورده است : سایر زندانیان به بازی هایی که مخصوص نوجوانان و بزرگسالان است دسترسی دارند، در حالی که من فقط به بازی های مخصوص کودکان دسترسی دارم.

این نامه در حالی منتشر می شود که برویک چندی پیش تقاضای ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی دانشگاه اسلو را مطرح کرده بود.

به گزارش مهر، برویک در اعترافات خود مدعی شده بود که قصد ترور "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را نیز داشته است. وی اقرار کرده که در سال 2009 میلادی قصد ترور رئیس جمهور آمریکا را داشته است.

جلاد نروژ گفته بود که قصد داشته باراک اوباما را در هنگام دریافت جایزه صلح نوبل، با بمب منفجر کند. این راستگرای افراطی در اظهارات خود گفته است که سوءقصد به جان اوباما اقدامی نمادین بود چون محافظان اجازه نمی دادند که ماشین حاوی بمب به قدر کافی به رئیس جمهور آمریکا نزدیک شود.

برویک معتقد است که انجام این اقدام در حالی که میلیونها نفر در سراسر جهان مراسم اهدای جایزه صلح نوبل را تماشا می کردند، یک شیوه مناسب برای ترویج روحیات ضد اسلامی بود.

به نوشته دیلی تلگراف، برویک قصد داشت از همان شیوه ای که در سال گذشته دفتر نخست وزیری نروژ را بمب گذاری کرد برای هدف قرار دادن اوباما استفاده کند.

برای همین منظور برویک قصد داشت از یک خودروی بمب گذاری شده در هنگام اعطای جوایز صلح نوبل برای ترور اوباما استفاده کند، اما به دلیل جو سنگین امنیتی حاکم بر مراسم از این اقدام صرف نظر کرد.

کد N126443

وبگردی