آفتاب

تبریک رییس جمهور ویتنام و نخست وزیر کامبوج به روحانی

تبریک رییس جمهور ویتنام و نخست وزیر کامبوج به روحانی

کوالالامپور – ایرنا – ˈترانگ تان سانگˈ رییس جمهور ویتنام و ˈهون سنˈ نخست وزیر کامبوج طی پیام های جداگانه ای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران تبریک گفتتد.

رییس جمهور ویتنام در پیام خود خواستار گسترش همکاری های هانوی با تهران در زمینه های مختلف شد.

نخست وزیر کامبوج نیز بر گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از سفارت ایران در ویتنام، ˈفم بین مینˈ معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ویتنام و ˈهون ساینˈ معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کامبوج نیز در پیام های جداگانه ای به دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند.

در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسم جشنی نیز با حضور 200 نفر از سفرا و دیپلمات های مقیم در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد.

در این مراسم معاون منطقه ای وزارت خارجه ویتنام و برخی دیگر از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه و حزب کمونیست این کشور حضور داشتند.

ˈ حسین الوندی بهینه ˈ سفیر ایران در ویتنام در این مراسم رویکردهای دولت جدید در حوزه های مختلف سیاست خارجی را تشریح و بر نقش مثبت و سازنده ایران در تحولات منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

خانم ˈنگاˈ معاون منطقه ای وزارت خارجه ویتنام نیز گفت: مایه مباهات است که ایران پس از سی و پنج سال تلاش خستگی ناپذیر به یک قدرت موثر منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و تفاهم اخیر با گروه پنج بعلاوه یک نسبت به دستبابی ایران به موفقیت های بیشتر ابراز امیدواری کرد.

وی به مناسبت چهلمین سالگرد برقراری روابط ایران و ویتنام بر تداوم و افزایش همکاری ها دو کشور تاکید کرد.

آساق**د.م**1611
کد N126293

وبگردی