آفتاب
محمد قسیم عثمانی در گفنگو با ایلنا:

تنها مقام معظم رهبری از دولت حمایت می‌کند

تنها مقام معظم رهبری از دولت حمایت می‌کند

اساتید دانشگاه و روشنفكران می‌توانند ادامه روند مخالفت‌های رسانه ای علیه رییس جمهور را به پایان برسانند/ تندروها با مخالت‌های خود می‌خواهند نشان دهند روحانی انتخاب خوبی نبوده یا این روحانی با روحانی قبل از انتخابات تفاوت دارد.

نماینده مردم بوكان با انتقاد از مسئولان نظام گفت: تنها کسی از مسئولان که تمام عیار از آقای روحانی دفاع می‌کند خود مقام معظم رهبری است و سابر مسئولان بلند پایه حامی رئیس جمهور نیستند.

محمد قسیم عثمانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه فعالیت جبهه مخالفان روحانی بسیار گسترده است، اظهار کرد: افراطیون در عرصه‌ی رسانه‌ای بسیار فعال‌اند و در مقابل فعالیت تندروها، جبهه طرفداران روحانی قرار دارد که بسیار منفعل‌اند.

وی با بیان اینکه انفعال طرفداران روحانی رسانه‌ای است؛ عنوان کرد: توده خاموش مردم که عمدتا طرفدار روحانی هستند ایشان را به ریاست جمهوری انتخاب کردند و اكنون نیز طرفدار کارهایش هستند و اعتدال را دوست دارند ولی نخبگانی كه با نفكرات و اعمال آقای روحانی موافق هستند؛ خیلی نظرات خودشان را بروز نمی‌دهند.

نماینده مردم بوكان با بیان اینكه نخبگانی که تفکر آقای روحانی را قبول دارند باید به میدان بیایند؛ اظهار كرد: اساتید دانشگاه و روشنفكران با حضورشان می‌توانند ادامه روند مخالفت‌های رسانه‌ای که علیه رییس جمهور می‌شود را به پایان برسانند.

عثمانی به بیان روش‌های انتقاد مخالفان پرداخت و گفت: تندروها با مخالت‌های خود می‌خواهند نشان دهند که روحانی انتخاب خوبی نبوده است و یا این روحانی با روحانی قبل از انتخابات تفاوت دارد و تغییر کرده است.

وی در پاسخ به این سوال كه دلیل دعوت روحانی از اعلام موضع اساتید دانشگاه چیست؛ عنوان كرد: اگر روحانی به نخبگان و دانشگاهیان می‌گوید به میدان بیایید به خاطر این است که تفکرات دانشگاهیان و روحانی بسیار نزدیک است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه ابراز داشت: جبهه مخالفان روحانی بی‌محابا نظرات خود را می‌گویند كه در بین این نظرات تخریب به وضوح دیده می‌شود اما در مقابل و در جهبه موافقان و دانشگاهیان احتیاطی وجود دارد که باید کنار رود.

نماینده مردم بوكان با بیان اینكه فضای سیاسی برای اظهار نظر بسیار مناسب شده است؛ خاطرنشان كرد: در ایران اظهار نظر آزاد است اینکه کسی خودش احتیاط کند و یا بگوییم فضا نامناسب است تفاوت زیادی دارد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: تریبون برای نمایندگان مجلس باز است و هر اظهارنظری برایمان آزاد است اما این مهم است در شرایط فعلی و با وجود این همه هجمه‌ی مخالفان؛ چه کسی حاضر است خودش را به خاطر دولت خرج کند و به اصطلاح سنگ دولت را به سینه بزند.

وی در تبیین علل اظهارظرهای مخالفان اظهار كرد: دولت روحانی اعتدال را برقرار می‌کند و این طبیعی است كه تندروها با گفتمان روحانی این همه مخالفت می‌كنند زیرا در اعتدال‏؛ تندروی جایی ندارد.

وی افزود: چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان منتظرند که روحانی به یکی از طرف‌ها نزدیک شود تا از وی حمایت كنند و به نوعی اصلاح طلبان نمی‌خواهند اصولگرایانه فکر کنند یا اصولگرایان نمی‌خواهند کمی اصلاح طلبانه بیاندیشند.

نماینده مردم بوكان با انتقاد از مسئولان نظام گفت: تنها کسی از مسئولان که تمام عیار از آقای روحانی دفاع می‌کند خود مقام معظم رهبری است و سایر مسئولان بلندپایه حامی رئیس جمهور نیستند.

کد N126048

وبگردی