آفتاب

تقدیر اتحادیه اروپا از اوگاندا برای کمک به برقراری صلح در سودان جنوبی و سومالی

تقدیر اتحادیه اروپا از اوگاندا برای کمک به برقراری صلح در سودان جنوبی و سومالی

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در امور آفریقا، دولت اوگاندا را به دلیل کمک به برقراری صلح و تامین امنیت در سودان جنوبی و سومالی مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دولت اوگاندا اعلام کرد، "نیکولاس وست‌کات"، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در امور آفریقا در جریان دیدار با رئیس‌جمهوری اوگاندار از این کشور به خاطر تلاش‌ها و اقدامات در تضمین صلح در سودان جنوبی و سومالی تقدیر کرد.

رئیس‌جمهوری اوگاندا گفت، ااگر جنگ در سودان جنوبی متوقف نمی‌شد، تاثیر اقتصادی منفی بر اوگاندا می‌گذاشت. اوضاع در این کشور هم اکنون به حالت عادی درآمده و دادوستد انجام می‌شود.

اوگاندا نیروهای خود را در سودان جنوبی مستقر کرد تا از آنچه که یک نسل‌کشی احتمالی می‌نامید،‌ جلوگیری کند. همچنین نیروهای حافظ صلح خود را در سومالی مستقر کرد.

وست‌کات همچنین رئیس‌جمهوری اوگاندا را برای شرکت در نشست دوم و سوم آوریل اتحادیه اروپا و آفریقا در بروکسل، بلژیک دعوت کرد. این نشست به میزبانی هرمان ون رومپوی،‌رئیس اتحادیه اروپا و خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی برگزار می‌شود. شعار این نشست نیز "سرمایه‌گذاری برای مردم،‌صلح و شرافت" است.

بنا به گفته این دیپلمات ارشد اروپایی،‌ هدف از این نشست تقویت و استحکام همکاری میان اروپا و آفریقا و یافتن راههایی برای ایجاد ظرفیت‌ در قاره سیاه و رشد و توسعه برای اشتغال جوانان و کشف ظرفیت‌ها و استعداد نهفته آن‌هاست.

انتهای پیام

کد N126027

وبگردی